お茶の水女子大学

お茶の水女子大学    附属図書館            English    問合せ

Ochanomizu University Web Library Institutional Repository >
B 紀要等 >
お茶の水女子大学子ども学研究紀要 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10083/61749

 

登録ファイル

ファイル 記述 サイズフォーマット
5_11_p.105-118.pdf430KbAdobe PDFView!

タイトル :異文化における保育経験者から見る保育観の変容と異文化体験の意義 : 青年海外協力隊員へのインタビューを通じて
別言語のタイトル :Significance and impact of Intercultural Experiences in Transforming Pedagogical Concepts : Based on Interviews of Japan Overseas Cooperation Volunteers in Early Childhood Education
著者 :山田, 朋未
別言語の著者 :YAMADA, Tomomi
発行日 :2017-6-30
抄録 :The purpose of this study is to reveal the transformation of pedagogical concepts of individuals through intercultural experiences based on interviews of Japan Overseas Cooperation Volunteers in Early Childhood Education. The study shows that intercultural experiences transform a childcare teacher's world view from being ethnocentric to ethnorelative. Moreover, intercultural experiences have great impact on their pedagogical concepts: reevaluating their own pedagogical concept including stereotypes, becoming more accepting of differences and diversity, and more tolerant. This transformation would be an essential quality for childcare teachers who are involved in multicultural childcare and education.
資料種別 :紀要論文
URI :http://hdl.handle.net/10083/61749
NII書誌ID :AA12633076
公開者・出版者 :お茶の水女子大学子ども研究会
掲載雑誌 :お茶の水女子大学子ども学研究紀要 Vol.5 p.105 -118
出現コレクション:お茶の水女子大学子ども学研究紀要