@article{oai:teapot.lib.ocha.ac.jp:00003887, author = {椎尾, 一郎}, issue = {5}, journal = {情報処理学会研究報告. EC, エンタテインメントコンピューティング}, month = {Dec}, note = {application/pdf, 学術雑誌論文, メインフレームの時代,パーソナルコンピュータの時代のいずれにおいても,普及の早い段階から,コンピュータゲームによるエンタテインメント応用が試みられ,キラーアプリケーションの 1つとなった.ユビキタスコンピューティングの時代においても同様に,コンピュータエンタテインメントが重要なアプリケーションになるであろう.実世界や実 生活の場を利用したコンピュータエンタテインメントにより,生活を豊かに楽しく実りあるものにする新しいエンタテインメントの可能性が広がるであろう., Both in the mainframe and personal computing aras, entertaiment applications by computer-games were deployed in their very begging, and they became one of the killer applications. In the ubiquitous computing ara, entertainment will also be an important category in computer applications. New kind of computer entertainment in the context of real-world and everyday life, will create new form of entertainment that make our life rich, enjoyable and productive.}, pages = {1--2}, title = {日常生活エンタテインメントコンピューティング}, volume = {2010-EC-18}, year = {2010} }