ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. お茶の水女子大学子ども学研究紀要
  3. 9

保育者の専門性が発揮される保育の場の検討―私立F幼稚園におけるチーム保育の事例から―

http://hdl.handle.net/10083/0002000220
http://hdl.handle.net/10083/0002000220
6ff0dc4b-24c6-4da0-9a6f-f3253449c0d1
名前 / ファイル ライセンス アクション
03_p23-34.pdf 03_p23-34.pdf (384 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-06
タイトル
タイトル 保育者の専門性が発揮される保育の場の検討―私立F幼稚園におけるチーム保育の事例から―
言語 ja
タイトル
タイトル The situation of ECEC practices that allow teachers to be open: From the case of F Kindergarten
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 team
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 organization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 case study
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 西山, 萌

× 西山, 萌

ja 西山, 萌

en NISHIYAMA, Moe

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to improve the expertise of ECEC teachers, it is necessary to not only consider their acquisition of knowledge and skills as an individual, but also the demonstration of such skills in an organization. In this study, we focused on team ECEC, in which all the teachers work together, and examined the kind of organization in which the expertise of teachers can be demonstrated. The method used entailed participant observation undertaken at F kindergarten. The results were as follows: First, from the analysis of the case study, it was thought that the teachers' demonstration of their expertise was the action "understanding" and "action" took place simultaneously. Next, as gleaned from the interview analysis, it was shown that team ECEC is practiced based on beliefs and systems. In addition, it became clear that the system is important for teachers to demonstrate their expertise. The system was to create a form of ECEC where children and teachers could mix, an open structure, and time for teachers to discuss with each other.
言語 en
書誌情報 ja : お茶の水女子大学子ども学研究紀要

巻 9, p. 23-34, 発行日 2021-06-30
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学子ども学研究会
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-08-06 05:42:57.812551
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3