ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. お茶の水女子大学子ども学研究紀要
  3. 9

二つのエコソフィと幼児期における持続可能性のための教育―「森のムッレ教室」と「レッジョ・エミリア」を実践例として―

http://hdl.handle.net/10083/0002000221
http://hdl.handle.net/10083/0002000221
ebe57c17-57e7-49ae-ba0d-8fcb104d2840
名前 / ファイル ライセンス アクション
04_p35-46.pdf 04_p35-46.pdf (633 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-06
タイトル
タイトル 二つのエコソフィと幼児期における持続可能性のための教育―「森のムッレ教室」と「レッジョ・エミリア」を実践例として―
言語 ja
タイトル
タイトル Two Ecosophies and Early Childhood Education for Sustainability: Skogsmulle and Reggio Emilia as Practical Examples
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Næss
キーワード
主題Scheme Other
主題 Guattari
キーワード
主題Scheme Other
主題 Skogsmulle
キーワード
主題Scheme Other
主題 Reggio Emilia
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education for sustainability
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 光橋, 翠

× 光橋, 翠

ja 光橋, 翠

en MITSUHASHI, Midori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research aims to identify contemporary common issues addressed in two ecosophies coined by a Norwegian philosopher, Arne Næss, and a French psychoanalyst, Félix Guattari. It then explores Swedish Skogsmulle and Italian Reggio Emilia as examples of ecosophical approach in early childhood education for sustainability (ECEfS). This research conducted extensive literature reviews of Næss and Guattari. Subsequently this paper applied emerging core principles to compare the philosophy of Skogsmulle and Reggio Emilia respectively. The finding demonstrates that two ecosophies both value direct experience to deconstruct worldviews formed through global capitalism, and to reconstruct their own value systems. Skogsmulle and Reggio Emilia employ the common approach where institutional framework is designed to systematically encourage children to be curious towards their surrounding world through direct experience, and to stimulate their own meaning-making. This research findings add another aspect to children’s participation: engagement. Children going through ECEfS practices with a sense of engagement could have meaningful influence in shifting paradigms for sustainable worlds.
言語 en
書誌情報 ja : お茶の水女子大学子ども学研究紀要

巻 9, p. 35-46, 発行日 2021-06-30
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学子ども学研究会
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-08-06 06:25:36.354164
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3