ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要
  3. 10

IGL主催リーダーシップ教育授業の効果測定に関する調査報告

http://hdl.handle.net/10083/0002000284
http://hdl.handle.net/10083/0002000284
3f261e76-5b67-4963-90b3-0c358f0fa20f
名前 / ファイル ライセンス アクション
6_p48-58.pdf 6_p48-58.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-11-17
タイトル
タイトル IGL主催リーダーシップ教育授業の効果測定に関する調査報告
言語 ja
タイトル
タイトル IGL Report on Serial Research on Effects of Leadership Education Program of Ochanomizu University in 2019
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 leadership education
キーワード
主題Scheme Other
主題 career education
キーワード
主題Scheme Other
主題 competency
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 大木, 直子

× 大木, 直子

ja 大木, 直子

en OKI, Naoko

Search repository
大持, ほのか

× 大持, ほのか

ja 大持, ほのか

en OMOCHI, Honoka

Search repository
内藤, 章江

× 内藤, 章江

ja 内藤, 章江

en NAITO, Akie

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This report shows the results of the serial questionnaire survey in 2019 on the effects of the leadership education program of Ochanomizu University by focusing on leadership development classes of the Institute for Global Leadership. The main findings are as follows. First, about 60% of the students who attended the classes have already experienced various kinds of leadership position in their school days or on campus. Second, there is an increase in the average scores of students’ self-assessment on their own leadership competencies at the end of the IGL’ s leadership development classes. Especially, the scores tend to be higher at the specific competencies, which are related with the main purpose of each class. Third, students who want to show their leadership in the future, regar dless of experience of leadership positions, give a higher score to assessment of the IGL’ s classes. Fourth, 70% of the students found their role models through the Career Design Program.
書誌情報 ja : 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要

巻 10, p. 48-58, 発行日 2019
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-11-17 07:45:54.747081
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

大木, 直子, 大持, ほのか, 内藤, 章江, 2019, IGL主催リーダーシップ教育授業の効果測定に関する調査報告: お茶の水女子大学, 48–58 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3