WEKO3
アイテム
キャリアデザインプログラムによる「リーダーシップ開発チェックリスト」に関する調査報告
http://hdl.handle.net/10083/0002000297
http://hdl.handle.net/10083/000200029739871399-f6a1-4f27-91fd-2aeaf1af88c0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
8_p58-63.pdf
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-11-17 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | キャリアデザインプログラムによる「リーダーシップ開発チェックリスト」に関する調査報告 | |||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | Report on “Leadership Development Checklist” which Measures Effects of Career Design Program of Ochanomizu University in 2020 | |||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | leadership education | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | career education | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | competency | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
著者 |
大木, 直子
× 大木, 直子
× 大持, ほのか
× 石田, 恵理
× 内藤, 章江
|
|||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | This report shows the results of the questionnaire online survey, “Leadership Development Checklist,” in 2020 on the effects of the leadership education program of Ochanomizu University by focusing on leadership development classes of the Institute for Global Leadership. The main findings are as follows. First, over 60% of the students who attended the classes have already experienced various kinds of leadership position in their school days or on campus. Second, there is an increase in the average scores of students’ self-assessment on their own leadership competencies at the end of the IGL’s leadership development classes. Especially, the scores tend to be higher at the specific competencies. Third, 60% of the students found their role models through the Career Design Program. | |||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要 巻 11, p. 58-63, 発行日 2020 |
|||||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | お茶の水女子大学 | |||||||||||||||||||||
言語 | ja |