ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 23

スウェーデン「森のムッレ教室」におけるコモンズの世界観

https://doi.org/10.24567/0002000312
https://doi.org/10.24567/0002000312
f3944e2b-cc13-4d1d-998b-e92fd97f9e93
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso23_13_MITSUHASHI.pdf ronso23_13_MITSUHASHI.pdf (492 KB)
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-11-18
タイトル
タイトル スウェーデン「森のムッレ教室」におけるコモンズの世界観
言語 ja
タイトル
タイトル The Worldviews of the Commons in Swedish Skogsmulle
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 幼児教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 持続可能性のための教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 森のムッレ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スウェーデン
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コモンズ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Early childhood education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education for sustainability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Skogsmulle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sweden
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 commons
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/0002000312
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 光橋, 翠

× 光橋, 翠

ja 光橋, 翠

en MITSUHASHI Midori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores the worldviews of the commons fostered by Skogsmulle, a Swedish outdoor environmental educational pedagogy for young children, and the roles of early childhood educators in communicating these particular worldviews. The analysis of a textbook for educators and children combined with the authorʼs field study at a Skogsmulle outdoor preschool in Sweden revealed that Skogsmulle attempts to construct the worldviews of the commons, where diverse species cohabit in the natural environment in which children spend time. Expanding on James J. Gibsonʼs affordance theory, the author termed such a world in which multiple species coexist by filling their respective niches as a world of “multiple affordances”.
Skogsmulle is designed to nurture the worldviews of multiple affordances whereby children understand that human beings are only one of the many species to exist in the forest, leading them to ethical awareness towards the environment. One illustrative example of this principle was how the educator brought up the issue of litter found in the field with the children communicating the worldviews of “multiple affordances”.
The findings suggest that sharing the worldviews of the commons with children could be one of the possible approaches employed in Japan in early childhood education for sustainability.
言語 en
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 23, p. 121-130, 発行日 2021-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプResource VoR
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-11-19 01:34:14.131391
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3