ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 23

20世紀前半の米国音楽科教育におけるピアノの一斉指導―O. ミーズナーの教則本『メロディ・ウェイ』(1924)による音楽の総合的指導―

https://doi.org/10.24567/0002000314
https://doi.org/10.24567/0002000314
d46a30ae-cbfa-4ca9-87ce-bb10737fec86
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso23_15_SAITO.pdf ronso23_15_SAITO.pdf (529 KB)
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-11-18
タイトル
タイトル 20世紀前半の米国音楽科教育におけるピアノの一斉指導―O. ミーズナーの教則本『メロディ・ウェイ』(1924)による音楽の総合的指導―
言語 ja
タイトル
タイトル Class Piano Instruction in American Public School Music Education during the First Half
of the 20th Century: The Melody Way to Play the Piano (1924) by O. Miessner as a Method to Understand
Western Music Tonality
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 O. ミーズナー
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 音楽教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ピアノ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 一斉指導
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 調性概念
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Otto Miessner
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 music education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 piano
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 class instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tonality
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/0002000314
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 齊藤, 紀子

× 齊藤, 紀子

ja 齊藤, 紀子

en SAITO Noriko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japanese public schools introduced instrumental music education in 1947. Several music education systems—like the Suzuki Method and Yamaha—experimented with new teaching methods to cultivate
musicality within children.
This study describes Otto Miessnerʼs The Melody Way to Play the Piano( 1924) as a method and guide to synthetically teach Western music and understand its tonality. Otto Miessner devised the Miessner Piano, which was a smaller piano designed for use in schools. He was the president at the Music Supervisors National Conference in 1924 and advocated the slogan “Music for Every Child.”
The Suzuki Method and Yamaha Music Education System share commonalities with the Melody Way. The formerʼs technique of learning how to play an instrument through imitation, and the latterʼs stress on the importance of keyboards in early music education and for understanding musical elements—melody, rhythm, harmony, form, style—resonate with the book.
While the Miessner Piano arrived in Japan no later than 1924, a date cannot be specified for The Melody Way. Instrumental music education would have emerged in Japan earlier if it had tracked the trend of music education in the USA, after L. W. Masonʼs return to the USA in 1882.
言語 en
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 23, p. 141-149, 発行日 2021-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプResource VoR
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-11-19 01:34:16.883243
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3