ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 25

国際バカロレア中等教育プログラム(MYP)で学ぶ
生徒の評価観についての一考察

https://doi.org/10.24567/0002003520
https://doi.org/10.24567/0002003520
dbff616e-c807-4d8a-8f85-5a4fcba87f37
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_25_04_arima.pdf ronso_25_04_arima.pdf
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-28
タイトル
タイトル 国際バカロレア中等教育プログラム(MYP)で学ぶ
生徒の評価観についての一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Students’ Understandings on Assessment Learning in a Japanese Article 1 School Which Offers the International Baccalaureate Middle Years Programme
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国際バカロレア中等教育プログラム(MYP)
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生徒の評価観
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 形成的評価
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己評価
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ルーブリック
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 International Baccalaureate Middle Years Programme
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 students’understandingsonassessment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 formative assessment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-assessment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 rubric
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/0002003520
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 有馬, 実世

× 有馬, 実世

ja 有馬, 実世

en ARIMA, Miyo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this article is to clarify the transformation of students’ understandings on assessment learning in a Japanese Article 1 school which offers the International Baccalaureate Middle Years Programme (MYP). Semi-structured interviews were conducted with 10 MYP students, and the collected data was analyzed using M-GTA.
Before students began learning at the MYP school, they reported that “assessment” meant “grading” and only teachers assessed students. Students studied as teachers directed and prepared diligently for tests. During their MYP learning, students felt that the most important aspect of assessment was the assessment criteria. Through participating in self-assessment and peer-assessment tasks, students developed an understanding of assessment that incorporated self-assessment and feedback to improve their learning. Over time, students began to set their own learning goals and assess themselves. The assessment process was supported by reflection.
The MYP’s approaches to assessment and the transformation of teachers’ views on assessment fostered a transformation of students’ understandings. However, for better assessment practices that foster assessmentcapable learners, teachers need a more developed understanding of the theories of assessment behind the MYP curriculum. Further exploration of the relationship of the MYP curriculum, teachers’ assessment practices, and students’ understandings on assessment and learning remains necessary.
言語 en
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 25, p. 37-48, 発行日 2023-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプResource VoR
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-28 06:22:26.063240
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3