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アイテム
キー・コンピテンシーからエージェンシーへ
―OECDの教育政策の変化におけるOECD東北スクールの実践から見えるもの―
―OECDの教育政策の変化におけるOECD東北スクールの実践から見えるもの―
https://doi.org/10.24567/0002003522
https://doi.org/10.24567/00020035228d95c663-c1dc-4707-b98a-172b6411a87a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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ronso_25_06_osakada.pdf
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-04-28 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | キー・コンピテンシーからエージェンシーへ ―OECDの教育政策の変化におけるOECD東北スクールの実践から見えるもの― |
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言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | From Key Competencies to Agency: Observations from the Practice of the OECD Tohoku School in Changing OECD Education Policy |
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言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | OECD | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Education2030 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | OECD東北スクール | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | キー・コンピテンシー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | エージェンシー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | OECD | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Education2030 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | OECD Tohoku School | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | key competencies | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | agency | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24567/0002003522 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
小坂田, 摩由
× 小坂田, 摩由
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | As the OECD moved forward with its education project from DeSeCo to Education 2030 and sought to redefine Key Competencies, the concepts of Learning Compass and Agency were born. How did the OECD’s thinking change when this new concept was created? This study will clarify this change through an analysis of the practices of the OECD Tohoku School and the educational philosophy of the Reggio Emilia Approach, which became the goal of the OECD Tohoku School. The OECD Tohoku School, which was originally supposed to be a place to utilize Key Competencies, created its own evaluation indicators. From the Reggio Emilia Approach, the OECD Tohoku School inherited the most important idea of “Crossing Borders”. It is a concept that places learning at the center of relationships between people who interact with each other with independence. The OECD also appreciates this concept. Inspired by this, the OECD is shifting its focus in Education 2030 from Key Competencies, which emphasize individual abilities, to the concept of Agency, which emphasizes relationships among people. |
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言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 人間文化創成科学論叢 en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences 巻 25, p. 61-72, 発行日 2023-03-31 |
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書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプResource | VoR | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||||||
言語 | ja |