ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 25

日中戦争期華北占領地の学校における日本語学習奨励事業
―『小学児童日本語作文集 第一輯』を手掛かりに―

https://doi.org/10.24567/0002003525
https://doi.org/10.24567/0002003525
be73dcbf-439e-497e-b7aa-47e2f5aaf2b5
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_25_09_wei.pdf ronso_25_09_wei.pdf
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-28
タイトル
タイトル 日中戦争期華北占領地の学校における日本語学習奨励事業
―『小学児童日本語作文集 第一輯』を手掛かりに―
言語 ja
タイトル
タイトル The Program of Encouraging Japanese Language Learning for schools in North-China occupied areas during the Second Sino-Japanese War
Take reference to “Japanese Compositions for Primary School Children, 1st Collection”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日中戦争
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 華北占領地
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日本語学習奨励事業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 『小学児童日本語作文集第一輯』
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中日親善
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Second Sino-Japanese war
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 North China occupied areas
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese Language Learning Encouragement Program
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 “Japanese Compositions of primary school children, 1st collection”
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sino-Japanese goodwill
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/0002003525
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 魏, 吉菲

× 魏, 吉菲

zh-cn 魏, 吉菲

en WEI, Jifei

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper referred to the “Japanese Compositions for Primary School Children, 1st Collection” published by the Qingdao Special City Education Office in August 1940, examined the Japanese Language taught to children at that time by analyzing the Japanese compositions published in the collection, compared with the Japanese Encouragement Program in Beijing and Shandong which were located in the same occupied areas,and finally achieved the results as following: First, there was a common method for the Japanese Learning Encouragement Program in the provinces and cities of occupied North China to gather Japanese essays for primary and middle schools, and to publish the excellent in magazines, newspapers, and other public media.Second, the Japanese Language Encouragement Program in occupied North China had very strong ties to the North China Cultural Affairs Association and the East Asia Development Board. Third, the governing side hoped to test children’s mastery of Japanese through the Japanese Language Encouragement Program to nurture children’s pro-Japanese thoughts. But on the other side, the governing side concentrated more on educating the children’s pro-Japanese thoughts than testing children’s Japanese mastery.
言語 en
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 25, p. 95-104, 発行日 2023-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプResource VoR
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-28 06:22:38.023210
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3