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アイテム
1980年代前半の中央教育審議会における幼稚園教育への課題認識
―「中央教育審議会教育内容等小委員会審議経過報告」作成過程の検討から―
―「中央教育審議会教育内容等小委員会審議経過報告」作成過程の検討から―
https://doi.org/10.24567/0002003527
https://doi.org/10.24567/0002003527238706b5-662c-42c8-96fe-64c190cb0040
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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ronso_25_11_fujitani.pdf
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-04-28 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 1980年代前半の中央教育審議会における幼稚園教育への課題認識 ―「中央教育審議会教育内容等小委員会審議経過報告」作成過程の検討から― |
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言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Recognition of kindergarten education issues in the Central Council on Education in the early 1980s: Focusing on the process of preparing the “Progress Report” |
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言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 幼稚園教育要領 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 中央教育審議会 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育内容等小委員会 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 1980年代 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文部省 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | course of study for kindergarten education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Central Council on Education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Sub-Committee on Educational Contents | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 1980s | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ministry of Education | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24567/0002003527 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
藤谷, 未央
× 藤谷, 未央
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The “Progress Report” prepared in 1983 by the Sub-Committee on Educational Contents of the 13th Central Council on Education (Chu¯o¯ kyo¯iku shingikai or Chu¯kyo¯shin) was the starting point for the revision of the course of study for kindergarten education in Japan in 1989. I examined the issues that the Council recognized regarding kindergarten education and how its discussions led to the preparation of the Progress Report. Analysis of the relevant documents shows that the conference discussed the need for continuity between kindergarten and primary school education, pros and cons of adults teaching children in kindergartens, content of the courses of study, and position of kindergartens in the education policy. In particular, discussions on preserving the uniqueness of kindergarten education and bringing early primary schools’ education closer to kindergarten education as well as statements on changing the structure of the course of study( six areas) directly led to the revision of the course of study. However, the contents of the course of study and the specific direction of kindergarten education policy were not completely decided at the 13th session of the council. Future research might examine how the concerns that were unresolved at this conference were discussed in the subsequent ones. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 人間文化創成科学論叢 en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences 巻 25, p. 117-128, 発行日 2023-03-31 |
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書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプResource | VoR | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||||||
言語 | ja |