WEKO3
アイテム
レッジョ・エミリア自治体立の乳児保育所における乳児の保育生活のはじまり―『ラウラの日記』における関係性から―
http://hdl.handle.net/10083/0002004157
http://hdl.handle.net/10083/0002004157319d1e87-746c-43fa-9113-23a052aaf5b5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
ronso_26_06_okanami.pdf
|
※PDFファイル内の文字はコピーできません
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | レッジョ・エミリア自治体立の乳児保育所における乳児の保育生活のはじまり―『ラウラの日記』における関係性から― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Beginning of the Child’s Experience at Infant-Toddler Center in Reggio Emilia: From the Relationships in “Laura’s Diary”… | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 乳児の保育生活 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 関係性 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | レッジョ・エミリア | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 日記 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ドキュメンテーション | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ECEC for Infant-toddlers | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Relationship | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Reggio Emilia | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Diary | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Documentation | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
岡南, 愛梨
× 岡南, 愛梨
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aims to explore the beginning of infant-toddler’s experiences in Early Childhood Education and Care. The author analyzes “The Diary of Laura: Perspectives on a Reggio Emilia Diary,” which documented the child’s experience at an Infant-Toddler Center in Reggio Emilia, Italy. After taking a look on the uniqueness of the diary, an examination was done for Laura’s depicted relationships in each episode. Then, the role of family and teacher’s interactions in Laura’s adjustment process was examined through specific episodes. Lastly, the well-known “Watch’s tick-tock” episode was reevaluated within the story of Laura’s adjustment to the center. Consequently, the following insights emerged: Laura’s diary captured interactions among people, materials, and space with text and photographs. Laura’s adjustment to the center was intertwined with her life at home, in the close relationship with the family. The teachers subjectively engaged with Laura, attentive to her dialogues with materials. The watch’s episode was recaptured to be an event embedded within Laura’s relationships formed at the center. Thus, the beginning of infant-toddler’s experience at the center signifies the commencement of learning within diverse relationships involving people, materials, and family. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 人間文化創成科学論叢 en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences 巻 26, p. 61-73, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||||||
言語 | ja |