ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 26

レッジョ・エミリア自治体立の乳児保育所における乳児の保育生活のはじまり―『ラウラの日記』における関係性から―

http://hdl.handle.net/10083/0002004157
http://hdl.handle.net/10083/0002004157
319d1e87-746c-43fa-9113-23a052aaf5b5
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_26_06_okanami.pdf ronso_26_06_okanami.pdf
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-12
タイトル
タイトル レッジョ・エミリア自治体立の乳児保育所における乳児の保育生活のはじまり―『ラウラの日記』における関係性から―
言語 ja
タイトル
タイトル The Beginning of the Child’s Experience at Infant-Toddler Center in Reggio Emilia: From the Relationships in “Laura’s Diary”…
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 乳児の保育生活
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関係性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 レッジョ・エミリア
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日記
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ドキュメンテーション
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ECEC for Infant-toddlers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Relationship
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reggio Emilia
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Diary
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Documentation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 岡南, 愛梨

× 岡南, 愛梨

ja 岡南, 愛梨

en OKANAMI, Airi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to explore the beginning of infant-toddler’s experiences in Early Childhood Education and Care. The author analyzes “The Diary of Laura: Perspectives on a Reggio Emilia Diary,” which documented the child’s experience at an Infant-Toddler Center in Reggio Emilia, Italy. After taking a look on the uniqueness of the diary, an examination was done for Laura’s depicted relationships in each episode. Then, the role of family and teacher’s interactions in Laura’s adjustment process was examined through specific episodes. Lastly, the well-known “Watch’s tick-tock” episode was reevaluated within the story of Laura’s adjustment to the center. Consequently, the following insights emerged: Laura’s diary captured interactions among people, materials, and space with text and photographs. Laura’s adjustment to the center was intertwined with her life at home, in the close relationship with the family. The teachers subjectively engaged with Laura, attentive to her dialogues with materials. The watch’s episode was recaptured to be an event embedded within Laura’s relationships formed at the center. Thus, the beginning of infant-toddler’s experience at the center signifies the commencement of learning within diverse relationships involving people, materials, and family.
言語 en
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 26, p. 61-73, 発行日 2024-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-12 06:56:23.628877
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3