ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 26

発展途上国における乳幼児期の家庭環境に関する分析―UNICEF MICS 6のデータより

http://hdl.handle.net/10083/0002004158
http://hdl.handle.net/10083/0002004158
838a0e18-fd28-42d0-bf47-75824d8a090d
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_26_07_kojima.pdf ronso_26_07_kojima.pdf
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-12
タイトル
タイトル 発展途上国における乳幼児期の家庭環境に関する分析―UNICEF MICS 6のデータより
言語 ja
タイトル
タイトル Home environment of young children in developing countries: analysis of MICS 6 data
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 CD
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 早期学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 家庭環境
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 発展途上国
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 複数指標クラスター調査(MICS)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Early Childhood Development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Early learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Home environment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Developing countries
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multiple Indicator Cluster Surveys(MICS)
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 小島, 梨沙

× 小島, 梨沙

ja 小島, 梨沙

en KOJIMA, Risa

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The importance of early learning is recognized worldwide today, but many young children in developing countries are reported to be placed in unstimulating home environment. This study therefore aims to analyze home environments in developing countries by age group and country classifications by income level to identify children who are particularly lacking in early learning and stimulation at home. UNICEF’s MICS6 data on “learning support,” “learning materials,” and “inadequate supervision” from 47 countries were analyzed in this study. The results showed that there were age differences in the home environment. The percentage of children who had support for learning and learning materials at home was lower for younger children. In contrast, the percentage of children left with inadequate supervision was higher for older children. Another important finding is that these age differences vary by income level group. In low-income countries, learning support for younger children was found to be much more limited than in middle-income countries. These results indicated that in order to bring support on early learning to the most disadvantaged children in developing countries, it is important to analyze the home environment of children in each country by age and to select the countries and the parents and caregivers to be targeted.
言語 en
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 26, p. 75-84, 発行日 2024-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-12 06:56:28.552486
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3