WEKO3
アイテム
お茶の水女子大学の教育の質保証としての卒業生調査 -質保証に向けた学生調査の再設計-
http://hdl.handle.net/10083/0002004273
http://hdl.handle.net/10083/0002004273a8a21724-f21a-4d1f-949d-86f3f644cec4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kotokyoiku_14_03_furusato.pdf (491 KB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2024-07-02 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | お茶の水女子大学の教育の質保証としての卒業生調査 -質保証に向けた学生調査の再設計- | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Learning Outcome Measurement Based on Diploma Policy of Ochanomizu University : Redesign of Assessment Test for Internal Quality Assurance | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learning outcomes | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学修成果 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | diploma policy | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ディプロマ・ポリシー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | assessment test | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | アセスメント・テスト | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習到達度調査 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | internal quality assurance | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 内部質保証 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
古里, 由香里
× 古里, 由香里
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to measure and visualize student assessment tests at graduation and to extend this measurement using the Diploma Policy to other surveys in order to track changes in skill development from pre-enrollment to post-graduation and to understand Learning Outcome. Despite the low response rate, significant differences in the achievement of the Diploma Policy were found between departments. Future surveys should aim to improve measurement precision and align with the Diploma Policy. Furthermore, plans include utilizing the Diploma Policy in other surveys and redesigning the student survey to ensure quality assurance of education at Ochanomizu University. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要 巻 14, p. 17-23, 発行日 2024-03 |
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出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | お茶の水女子大学 | |||||||||
言語 | ja |