WEKO3
アイテム
ニューカマー第二世代の進路選択に影響を与える意識の変容―学齢期に来日した日系ペルー人のライフストーリーをもとに―
http://hdl.handle.net/10083/0002005286
http://hdl.handle.net/10083/0002005286e1d81613-e80d-4c3a-b34b-2a1c1b350ae0
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | アイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-05-27 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | ニューカマー第二世代の進路選択に影響を与える意識の変容―学齢期に来日した日系ペルー人のライフストーリーをもとに― | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Changes in Career Choice Consciousness of Second-Generation Newcomers in Japan: A Study Based on the Life Stories of Japanese-Peruvians Who Came to Japan at the Age of Compulsory Education | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
貞安, 薫
× 貞安, 薫
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ニューカマー第二世代 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 日系ペルー人 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ライフストーリー | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 複線径路等至性アプローチ | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 進路選択 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Second-generation of Newcomer | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Japanese-Peruvian(Nikkei) | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Life-Stories | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Trajectory Equifinality Approach | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Career Choices | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | This paper explores the consciousness that influenced career choices and the process of its transformation by analyzing the life story of a Japanese-Peruvian( Nikkei) who came to Japan with their parents at the age of compulsory education and is currently working in Japan, using the Trajectory Equifinality Approach (TEA) as the analytical method. An analysis of the bifurcation points in life trajectory revealed that the consciousness behind these choices reflected a continuation of the migration story of the parent generation, including the feeling that they had to fulfill the ‘dream of dekasegi’ that their parents held. Furthermore, it was observed that living and experiencing Japan led to a shift in perception—from viewing Japan as ‘a place where dreams cannot be fulfilled’ to ‘a place where dreams can be realized’ —resulting in a transformation of beliefs and values about the country. Consequently, it was confirmed that second-generation newcomers make decisions about their career choices based on their perceptions of whether to pursue their future prospects in Japan or in their country of origin. |
|||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | GRADUATE SCHOOL OF HUMANITIES AND SCIENCES OCHANOMIZU UNIVERSITY | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 日付 | ||||||||||
| 日付 | 2025-03-31 | |||||||||
| 日付タイプ | Issued | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 助成情報 | ||||||||||
| 研究課題番号タイプ | VoR | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1344-8013 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1231891X | |||||||||
| 収録物名 | ||||||||||
| 収録物名 | 人間文化創成科学論叢 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 収録物名 | ||||||||||
| 収録物名 | JOURNAL OF THE GRADUATE SCHOOL OF HUMANITIES AND SCIENCES | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 巻 | ||||||||||
| 巻 | 27 | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 39 | |||||||||
| 終了ページ | ||||||||||
| 終了ページ | 50 | |||||||||