ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. お茶の水女子大学子ども学研究紀要
  3. 2

子どもの「ひとり遊び」の発達的意義 : 自我の発達との関連において

http://hdl.handle.net/10083/55730
http://hdl.handle.net/10083/55730
c39d4294-bb63-405e-9cab-0213fa9cb9cc
名前 / ファイル ライセンス アクション
p.45-53.pdf p.45-53.pdf (889.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-08
タイトル
タイトル 子どもの「ひとり遊び」の発達的意義 : 自我の発達との関連において
タイトル
タイトル Meaning of children's solitary play with respect to the development of self
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Solitary play
キーワード
主題Scheme Other
主題 Preschool children
キーワード
主題Scheme Other
主題 Inner conversation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Development of self
キーワード
主題Scheme Other
主題 ひとり遊び
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己内対話
キーワード
主題Scheme Other
主題 自我の発達
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 戸次, 佳子

× 戸次, 佳子

WEKO 67035

戸次, 佳子

Search repository
BEKKI, Yoshiko

× BEKKI, Yoshiko

WEKO 67036

en BEKKI, Yoshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Parten, M.B. (1932) categorized plays of children in the context of their social development. According to his theory, children begin to play with peers cooperatively as they grow older. However we often observe a child who plays alone even if he/she can play with peers together. In order to understand the meanings of solitary play, I observed plying activities of preschool children. Out of 6 observations of playing children, I chose 2 cases for discussion. The first case was a 5-year-old boy who built blocks to make a tunnel. The second case was a 4-year-old boy making a paper toy with scissors. In both cases, children were talking to themselves, and through their monologues, they corrected their maneuvers, invited new strategies and attained their goal. According to Wallon. H. (1983), children make conversations with the second ego in their mind, and these conversations developed one’s ego. Based on his theory, I assumed that when a child plays alone, he/she may talk to oneself in his/her mind. In this study, I tried to understand the meanings of their monologues while they played alone. It is proposed that inner conversation that I observed in this study might attribute in building their self.
書誌情報 お茶の水女子大学子ども学研究紀要

巻 2, p. 45-53, 発行日 2014-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21879710
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12633076
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
889002 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 376
出版者
出版者 お茶の水女子大学子ども学研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 22:45:54.422162
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3