ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. お茶の水女子大学子ども学研究紀要
  3. 1

集団把握力を養成する課外型インターンシップカリキュラムの開発 : 教育実習・ボランティア体験の限界への挑戦

http://hdl.handle.net/10083/53968
http://hdl.handle.net/10083/53968
85bddca9-2d59-4863-a0c8-0058ee7d1877
名前 / ファイル ライセンス アクション
3_p.12-21.pdf 3_p.12-21.pdf (617.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-11-14
タイトル
タイトル 集団把握力を養成する課外型インターンシップカリキュラムの開発 : 教育実習・ボランティア体験の限界への挑戦
タイトル
タイトル Development of extracurricular internship curriculum to nurture the ability to understand a group of children : challenge to the limitations in practice teaching and volunteer experience
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 extracurricular
キーワード
主題Scheme Other
主題 internship curriculum
キーワード
主題Scheme Other
主題 practice teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 investigative learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 training period
キーワード
主題Scheme Other
主題 課外型
キーワード
主題Scheme Other
主題 インターンシップカリキュラム
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 探求的学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 養成期
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 後藤, 郁子

× 後藤, 郁子

WEKO 67018

後藤, 郁子

Search repository
Goto, Ikuko

× Goto, Ikuko

WEKO 67019

en Goto, Ikuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Regarding the inability of beginning elementary school teachers to immediately become independent\
teachers at school, one survey shows that the current teacher training programs in the four-year training at\
universities fail to equip undergraduates who aspire to become teachers with the minimum qualifications and\
abilities, such as classroom management, counseling and guidance, and assessment (2011). The Tokyo\
metropolitan government designed the elementary school teacher-training curriculum in 2010, requiring\
prospective teachers to acquire the knowledge and ability to implement classroom discipline and to provide\
appropriate instruction in teaching subjects before graduation. Based on this policy, each university with\
teacher training programs aims to improve its curriculum and to provide students with more hands-on\
opportunities including volunteer experience as well as practice teaching.\
In fact, beginning teachers at schools do have knowledge of curriculum planning and the spirit and methods\
for guiding children. In reality, however, they cannot appropriately implement this knowledge when as the\
main teacher they face children. This reality shows that practice teaching and volunteer experience are\
insufficient to make the undergraduates become proactive as the leader of a class. Therefore, investigative\
learning and real-experience as the main teacher are crucial during the training period.\
The new internship curriculum in this study seeks to expand the undergraduates’ activities to extracurricular\
activity time and challenge the limits of practice teaching and volunteer experience.
書誌情報 お茶の水女子大学子ども学研究紀要

巻 1, p. 12-21, 発行日 2013-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21879710
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12633076
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
616991 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 376
出版者
出版者 お茶の水女子大学子ども学研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
お茶の水女子大学大学院博士課程
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 22:46:11.068916
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3