ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. お茶の水女子大学人文科学研究
  3. 8

日本の幼児の自己主張はなぜ洗練されないのか : 2歳、2歳半、3歳時点の自己主張の変化と親の認知

http://hdl.handle.net/10083/51527
http://hdl.handle.net/10083/51527
d4155b98-e68f-4bbc-9190-c77bc8bcbcca
名前 / ファイル ライセンス アクション
02_1-13.pdf 02_1-13.pdf (560.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-03
タイトル
タイトル 日本の幼児の自己主張はなぜ洗練されないのか : 2歳、2歳半、3歳時点の自己主張の変化と親の認知
タイトル
タイトル Change in Toddlers' Self-Assertions and their Parental Recognitions : Investigation of the Transformation Process from Two-Years-Old to Three-Years-Old
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Toddlers
キーワード
主題Scheme Other
主題 Negativism
キーワード
主題Scheme Other
主題 Self-Assertion
キーワード
主題Scheme Other
主題 Parent-Child Relationship
キーワード
主題Scheme Other
主題 Longitudinal Study
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 高濱, 裕子

× 高濱, 裕子

WEKO 67876

高濱, 裕子

Search repository
渡辺, 利子

× 渡辺, 利子

WEKO 67877

渡辺, 利子

Search repository
TAKAHAMA, Yuko

× TAKAHAMA, Yuko

WEKO 67878

en TAKAHAMA, Yuko

Search repository
WATANABE, Toshiko

× WATANABE, Toshiko

WEKO 67879

en WATANABE, Toshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the development of self-assertion at two, two-and-a-half and three-years-old, and to clarify their parents’ recognition of their negativism. 69 parents with one-year-olds, who were the firstborns, enrolled in this longitudinal study, and they answered the questionnaire by post. Three factors were obtained by using factor analysis, and those were named as a clear, a skillful, and an unskillful-self-assertion. All types of self-assertion scores rose with aging; A skillful self-assertion greatly progressed at two-and-a-half, and a clear self-assertion increased at three-years-old; An unskillful self-assertion did not decrease at all, and a high score was kept. About 80% of parents felt the negativism was unavoidable because it was a developmental stage, and they evaluated it as both positive and negative. Parents regard their children’s self-assertion as important, and tried to develop it, however, they did this through trail and error. It is necessary to develop a new program (not only family education but also preschool education) to refine the self-assertions corresponding\
to the changes in Japanese children.
書誌情報 お茶の水女子大学人文科学研究

巻 8, p. 1-13, 発行日 2012-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18801633
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12013570
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
560142 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.4
出版者
出版者 お茶の水女子大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科教授
所属
武蔵野大学人間関係学部准教授
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 22:41:05.442809
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3