ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学教育機構紀要
  3. 3

保育者養成短期大学における学校生活に関する満足感の推移とその関連要因

http://hdl.handle.net/10083/52926
http://hdl.handle.net/10083/52926
81f4eb90-001b-4794-85a7-08ba41c6c9e3
名前 / ファイル ライセンス アクション
04 04 p.21-29.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-05-02
タイトル
タイトル 保育者養成短期大学における学校生活に関する満足感の推移とその関連要因
タイトル
タイトル Satisfaction with School Life at Nursery Teacher Training Junior Colleges:Shifts in the Satisfaction and Factors Associated with the Shifts.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 satisfaction with school life, student support, nursery teacher training junior colleges students, on-campus friendship, vision for the future
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 古志, めぐみ

× 古志, めぐみ

WEKO 74810

古志, めぐみ

Search repository
青木, 紀久代

× 青木, 紀久代

WEKO 110659

青木, 紀久代

Search repository
矢野, 由佳子

× 矢野, 由佳子

WEKO 110660

矢野, 由佳子

Search repository
KOSHI, Megumi

× KOSHI, Megumi

WEKO 74811

en KOSHI, Megumi

Search repository
AOKI, Kikuyo

× AOKI, Kikuyo

WEKO 110661

en AOKI, Kikuyo

Search repository
YANO, Yukako

× YANO, Yukako

WEKO 110662

en YANO, Yukako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to explain satisfaction with school life and the shifts associated with it, as well as factors associated with the shifts, in order to consider how students at nursery teacher training junior colleges should be supported. A survey was conducted twice among 80 nursery teacher training junior college students, in April and October. Satisfaction with school life was assessed by studying three aspects, including (1) curriculum, (2) student support system, and (3) campus environment, to examine the relationship of each with students’ on-campus friendships and vision for the future. The results from April revealed that having good relationships with friends improves satisfaction in all areas. The results from October revealed that having a vision for the future increases satisfaction with curriculum. The results also indicated that satisfaction with curriculum of April becomes a driver for satisfaction with other areas in October. Furthermore, future issues concerning student support system were discussed.
書誌情報 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学教育機構紀要

巻 3, p. 21-29, 発行日 2013-04-30
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1010004 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 お茶の水女子大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
古志めぐみ・青木紀久代/お茶の水女子大学人間文化創成科学研究科, 矢野由佳子/和泉短期大学児童福祉学科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:27:28.822739
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3