ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学教育機構紀要
  3. 2

留学生教育としての持続可能性日本語教育の活動展開 : 国内の大学における実践例

http://hdl.handle.net/10083/51763
http://hdl.handle.net/10083/51763
5f2fab9f-d182-49d7-86d1-7d462d7c612b
名前 / ファイル ライセンス アクション
02_1-13.pdf 02_1-13.pdf (796.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-16
タイトル
タイトル 留学生教育としての持続可能性日本語教育の活動展開 : 国内の大学における実践例
タイトル
タイトル Development of Japanese language education for sustainability : A report on the international student education at a university in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 university education
キーワード
主題Scheme Other
主題 curriculum across time and field
キーワード
主題Scheme Other
主題 ecological literacy
キーワード
主題Scheme Other
主題 content based instruction in JSL
キーワード
主題Scheme Other
主題 syllabus design
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 鈴木, 寿子

× 鈴木, 寿子

WEKO 74775

鈴木, 寿子

Search repository
SUZUKI, Toshiko

× SUZUKI, Toshiko

WEKO 74776

en SUZUKI, Toshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper presents a practical report of Japanese language education for sustainability at a university in Japan. The project consists of 13 lessons, given to 5 international students. The syllabus was designed to cultivate the students’ abilities to think and integrate the four skills in Japanese, using a content-based approach. The project adopts 3 ideas obtained from previous researches: 1)using first language, 2)giving assignments, 3)conducting collaborative activities. Essays written by the students during the project show that the students seek a sustainable way of living by reaffirming their perspectives of employment and food supply. In reports submitted at the end of the project, students expressed that they had formed both an enterprising sprit and prudence in their future visions. This indicates a certain significance of the project in which the students have become able to verbalize and reacknowledge their ecological literacy.
書誌情報 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学教育機構紀要

巻 2, p. 1-13, 発行日 2012-04-30
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
796948 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 お茶の水女子大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 21:36:10.803865
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3