WEKO3
アイテム
留学生教育としての持続可能性日本語教育の活動展開 : 国内の大学における実践例
http://hdl.handle.net/10083/51763
http://hdl.handle.net/10083/517635f2fab9f-d182-49d7-86d1-7d462d7c612b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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02_1-13.pdf (796.9 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2012-05-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 留学生教育としての持続可能性日本語教育の活動展開 : 国内の大学における実践例 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development of Japanese language education for sustainability : A report on the international student education at a university in Japan | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | university education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | curriculum across time and field | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ecological literacy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | content based instruction in JSL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | syllabus design | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
鈴木, 寿子
× 鈴木, 寿子× SUZUKI, Toshiko |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper presents a practical report of Japanese language education for sustainability at a university in Japan. The project consists of 13 lessons, given to 5 international students. The syllabus was designed to cultivate the students’ abilities to think and integrate the four skills in Japanese, using a content-based approach. The project adopts 3 ideas obtained from previous researches: 1)using first language, 2)giving assignments, 3)conducting collaborative activities. Essays written by the students during the project show that the students seek a sustainable way of living by reaffirming their perspectives of employment and food supply. In reports submitted at the end of the project, students expressed that they had formed both an enterprising sprit and prudence in their future visions. This indicates a certain significance of the project in which the students have become able to verbalize and reacknowledge their ecological literacy. | |||||
書誌情報 |
高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学教育機構紀要 巻 2, p. 1-13, 発行日 2012-04-30 |
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フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 796948 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 377 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 |