WEKO3
アイテム
身体表現活動を通してみられる保育者と子どものかかわり合い
http://hdl.handle.net/10083/61048
http://hdl.handle.net/10083/6104843efa855-2fe7-44cb-81d8-a0bb6058da2d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
08_suzuki.pdf (405.0 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-04-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 身体表現活動を通してみられる保育者と子どものかかわり合い | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Teachers and children fostered through the experience of creative movement | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
鈴木, 瑛貴
× 鈴木, 瑛貴× SUZUKI, Tamaki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aims to investigate the interaction of teachers and children in creative movement session in Kindergarten. In this research, I interviewed two kindergarten teachers using Personal Attitude \ Construct (PAC) Analysis method. The results are further discussed based on the ideas of D.N. Stern.\ The results showed that the teachers always perceived vitality affect and categorical affect of children during the session. In some cases, the words including the attunement of teachers led to a wider range of movement and expression of children; in other cases the attunement didn’t match with \ the movement and expression of children. While accumulating experience, teachers and children are fostering their intersubjective field. |
|||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 19, p. 67-75, 発行日 2017-03-31 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 404999 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |