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ファッション雑誌の化粧品広告におけるオノマトペについて
http://hdl.handle.net/10083/55046
http://hdl.handle.net/10083/55046c97d009f-e495-4a33-a33b-3d92628b13fb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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p.77-85.pdf (255.3 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2014-05-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ファッション雑誌の化粧品広告におけるオノマトペについて | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Onomatopoeia in makeup advertisements in Japanese fashion magazine | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Onomatopoeia | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 「AっBリ」form | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | magazine advertisements | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cosmetics advertisements | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | co-occurrence | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オノマトペ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | AっBリ型 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 雑誌広告 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 化粧品広告 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共起 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
アブドゥル ラザック, シティ ハジャ
× アブドゥル ラザック, シティ ハジャ× ABDUL RAZAK, Siti Hajjar |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to look at the characteristics of Japanese onomatopoeias appearing in cosmetics and skincare products advertisements in fashion magazine. The assumption is that the use of onomatopoeias in cosmetics and skincare products describe and deliver the sensation of the products to readers and consumers. The “AっBリ” and “ABAB” forms appeared the most in the cosmetics advertisements. \ The five major findings of the research are as follows. (1) “AっBリ” form such as “shittori”, “sukkiri” and “sappari” are used excessively in order to describe and deliver the products benefits. (2) A numbers of co-occurrence of “AっBリ” form with adjectival participles are found. For example, “shittori nameraka” are used to deliver both moist and smooth feeling. (3) The use of joined onomatopoeias makes the products more appealing. (4) The use of “onomatopoeia+tsuku” with suffixes like “-gachi” “-nai” “-zu” is found to deliver negative image of skin problems. This also suggests that the advertised products as the solutions. (5) The use of shittori+kan” shows the moist feeling of the products. These findings show that onomatopoeias are used in many ways to deliver the features and benefits of skincare products. |
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書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 16, p. 77-85, 発行日 2014-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 255271 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |