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  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 16

ファッション雑誌の化粧品広告におけるオノマトペについて

http://hdl.handle.net/10083/55046
http://hdl.handle.net/10083/55046
c97d009f-e495-4a33-a33b-3d92628b13fb
名前 / ファイル ライセンス アクション
p.77-85.pdf p.77-85.pdf (255.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-08
タイトル
タイトル ファッション雑誌の化粧品広告におけるオノマトペについて
タイトル
タイトル Onomatopoeia in makeup advertisements in Japanese fashion magazine
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Onomatopoeia
キーワード
主題Scheme Other
主題 「AっBリ」form
キーワード
主題Scheme Other
主題 magazine advertisements
キーワード
主題Scheme Other
主題 cosmetics advertisements
キーワード
主題Scheme Other
主題 co-occurrence
キーワード
主題Scheme Other
主題 オノマトペ
キーワード
主題Scheme Other
主題 AっBリ型
キーワード
主題Scheme Other
主題 雑誌広告
キーワード
主題Scheme Other
主題 化粧品広告
キーワード
主題Scheme Other
主題 共起
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 アブドゥル ラザック, シティ ハジャ

× アブドゥル ラザック, シティ ハジャ

WEKO 78358

アブドゥル ラザック, シティ ハジャ

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ABDUL RAZAK, Siti Hajjar

× ABDUL RAZAK, Siti Hajjar

WEKO 78359

en ABDUL RAZAK, Siti Hajjar

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to look at the characteristics of Japanese onomatopoeias appearing in cosmetics and skincare products advertisements in fashion magazine. The assumption is that the use of onomatopoeias in cosmetics and skincare products describe and deliver the sensation of the products to readers and consumers. The “AっBリ” and “ABAB” forms appeared the most in the cosmetics advertisements. \
The five major findings of the research are as follows. (1) “AっBリ” form such as “shittori”, “sukkiri” and “sappari” are used excessively in order to describe and deliver the products benefits. (2) A numbers of co-occurrence of “AっBリ” form with adjectival participles are found. For example, “shittori nameraka” are used to deliver both moist and smooth feeling. (3) The use of joined onomatopoeias makes the products more appealing. (4) The use of “onomatopoeia+tsuku” with suffixes like “-gachi” “-nai” “-zu” is found to deliver negative image of skin problems. This also suggests that the advertised products as the solutions. (5) The use of shittori+kan” shows the moist feeling of the products. These findings show that onomatopoeias are used in many ways to deliver the features and benefits of skincare products.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 16, p. 77-85, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
255271 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
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Ver.1 2021-03-01 20:50:50.908307
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