ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 15

舞踊する身体における自我の熟達

http://hdl.handle.net/10083/52690
http://hdl.handle.net/10083/52690
daece895-5a55-4d1f-bf99-87e6a5f4122a
名前 / ファイル ライセンス アクション
05 05 岡千春.pdf (372.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-19
タイトル
タイトル 舞踊する身体における自我の熟達
タイトル
タイトル The practice of the self in "the Dancing body"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Jaana Parviainen
キーワード
主題Scheme Other
主題 “the Dancing body”
キーワード
主題Scheme Other
主題 Attracting
キーワード
主題Scheme Other
主題 the Transformation of the body
キーワード
主題Scheme Other
主題 the Practice of the self
キーワード
主題Scheme Other
主題 Jaana Parviainen
キーワード
主題Scheme Other
主題 舞踊する身体
キーワード
主題Scheme Other
主題 引き込み
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体の変換
キーワード
主題Scheme Other
主題 自我の熟達
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 岡 千春

× 岡 千春

WEKO 106169

岡 千春

Search repository
OKA Chiharu

× OKA Chiharu

WEKO 106170

en OKA Chiharu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In dance performance, the viewer sometimes has a sense that he is attracted to a specific dancer. However the viewer is not attracted to other dancers like he is to the specific one. It can be said that the dancer who attracts the viewers has a special “body” or bodily image. In this research such body is defined as “the dancing body”. Jaana Parviainen, philosopher and dancer, analyzes a process of dancer approaching such special body. The important concepts in her theory are “transformation of the body” and “the practice of the self. ” Dancer changes the way he relates himself to the world through dance discipline. Parviainen argues that there are two types of body techniques. One is “ everyday life body techniques, ” which influence an individual’s life and produce a way of living, and the other is “ extra-daily techniques” used by dance educators and performers. A dancer can reach “the transformation of the body” through the interaction between the two techniques from dance practice. Dancer’s own body-self change gradually in the process of acquiring “the dancer’ s intelligence.” This process is understood as “practice of the self”. In order to structure “the dancing body,” we need “practice of the self”.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 15, p. 37-44, 発行日 2013-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
372866 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
平成23年度生 比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:57:01.718157
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3