ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 15

中国人留学生の進路選択自己効力を高めるサポートプログラムの効果

http://hdl.handle.net/10083/52727
http://hdl.handle.net/10083/52727
23563b0c-645e-4dca-a4e7-d0e39a2e1f91
名前 / ファイル ライセンス アクション
18 18 村越彩.pdf (667.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-19
タイトル
タイトル 中国人留学生の進路選択自己効力を高めるサポートプログラムの効果
タイトル
タイトル Effects of a Program to Increase the Career Decision-Making Self-Efficacy of Foreign Chinese Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Career Decision-Making Self-Efficacy
キーワード
主題Scheme Other
主題 Career Support
キーワード
主題Scheme Other
主題 Career
キーワード
主題Scheme Other
主題 Foreign Chinese Students
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese Language School
キーワード
主題Scheme Other
主題 進路選択自己効力
キーワード
主題Scheme Other
主題 進路サポート
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャリア
キーワード
主題Scheme Other
主題 中国人留学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語学校
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 村越 彩

× 村越 彩

WEKO 106195

村越 彩

Search repository
MURAKOSHI Aya

× MURAKOSHI Aya

WEKO 106196

en MURAKOSHI Aya

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The effects of a program on the career decision-making self-efficacy of foreign Chinese students in Japan were investigated through two studies. Study 1 investigated the effects of the program based on “mental and directive support” (Murakoshi, 2011) on foreign Chinese students attending a Japanese language school. Study 2 clarified what the participating group learned from the program itself. The students (N=49) were randomly assigned to two groups: participating and non-participating. In Study 1, the factor analysis included “future designing,” “information gathering,” “goal selection,”and “ accomplishment of a plan ” following Murakoshi (2011). Prior to the program, using the t-test to clarify differences, both groups ’ career decision-making self-efficacy was found to be identical. However, after the program, results indicated that the participating group’s mean values were significantly higher than the non-participating group's in “accomplishment of a plan.” In Study 2, the content analysis of the responses yielded that the participating groups’ learning could be divided into two categories: “gaining a new viewpoint” and “making a target base.” Finally, this theoretically based program is suggested for foreign Chinese students making future plans while and after attending Japanese language schools. Limitations and future research studies are also discussed.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 15, p. 163-171, 発行日 2013-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
667435 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
平成22年度生 比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:56:32.019093
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3