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アイテム
特別支援教育コーディネーターの悩みと今後の課題 : 校内支援体制構築への巡回相談による間接支援の為の基礎資料の収集
http://hdl.handle.net/10083/52828
http://hdl.handle.net/10083/52828532d79da-18e6-4acd-ac8c-304e67f04f10
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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28 松本くみ子.pdf (421.1 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2013-04-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 特別支援教育コーディネーターの悩みと今後の課題 : 校内支援体制構築への巡回相談による間接支援の為の基礎資料の収集 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How Can the Itinerant School Consultation Services Support the Construction of the Student Support System in School?: Indirect Support through Special Needs Education Coordinators | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | itinerant school consultation service | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special needs education coordinator | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | elementary school | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | junior high school | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student support system | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 巡回相談 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特別支援教育コーディネーター | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 校内支援体制づくり | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
松本 くみ子
× 松本 くみ子× MATSUMOTO Kumiko |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The student support system is important for teachers to start supporting children based on advice given by the itinerant school consultants. The present study contends that if the itinerant school consultation service assists the special needs education coordinators, the key persons promoting special education systems in schools, it will be a great help for schools in the development of student support systems. We surveyed coordinators about the problems and solutions they had found. The results show that coordinators of both elementary and junior high schools have the same problems despite the differences in school cultures: a lack of time, skills, and information about how to serve as a coordinator and difficulties in gaining cooperation among teachers. We found that when coordinators and teachers work together to assess children and to write and evaluate the individualized education plans, coordinators find more cooperation among teachers. Further, when supporting coordinators, it is necessary for the itinerant consultants to care for them in the following ways: First, it is most important for the consultants to empower the coordinators. Second, the consultants must help the coordinators to work efficiently. Third, the consultants should offer step-by-step instructions to coordinators for overcoming difficulties in their work. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 15, p. 261-269, 発行日 2013-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 421123 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 平成23年度生 人間発達科学専攻 |