ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 15

特別支援教育コーディネーターの悩みと今後の課題 : 校内支援体制構築への巡回相談による間接支援の為の基礎資料の収集

http://hdl.handle.net/10083/52828
http://hdl.handle.net/10083/52828
532d79da-18e6-4acd-ac8c-304e67f04f10
名前 / ファイル ライセンス アクション
28 28 松本くみ子.pdf (421.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-22
タイトル
タイトル 特別支援教育コーディネーターの悩みと今後の課題 : 校内支援体制構築への巡回相談による間接支援の為の基礎資料の収集
タイトル
タイトル How Can the Itinerant School Consultation Services Support the Construction of the Student Support System in School?: Indirect Support through Special Needs Education Coordinators
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 itinerant school consultation service
キーワード
主題Scheme Other
主題 special needs education coordinator
キーワード
主題Scheme Other
主題 elementary school
キーワード
主題Scheme Other
主題 junior high school
キーワード
主題Scheme Other
主題 student support system
キーワード
主題Scheme Other
主題 巡回相談
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別支援教育コーディネーター
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 中学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 校内支援体制づくり
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 松本 くみ子

× 松本 くみ子

WEKO 106215

松本 くみ子

Search repository
MATSUMOTO Kumiko

× MATSUMOTO Kumiko

WEKO 106216

en MATSUMOTO Kumiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The student support system is important for teachers to start supporting children based on advice given by the itinerant school consultants. The present study contends that if the itinerant school consultation service assists the special needs education coordinators, the key persons promoting special education systems in schools, it will be a great help for schools in the development of student support systems. We surveyed coordinators about the problems and solutions they had found. The results show that coordinators of both elementary and junior high schools have the same problems despite the differences in school cultures: a lack of time, skills, and information about how to serve as a coordinator and difficulties in gaining cooperation among teachers. We found that when coordinators and teachers work together to assess children and to write and evaluate the individualized education plans, coordinators find more cooperation among teachers. Further, when supporting coordinators, it is necessary for the itinerant consultants to care for them in the following ways: First, it is most important for the consultants to empower the coordinators. Second, the consultants must help the coordinators to work efficiently. Third, the consultants should offer step-by-step instructions to coordinators for overcoming difficulties in their work.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 15, p. 261-269, 発行日 2013-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
421123 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
平成23年度生 人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:56:09.277659
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3