WEKO3
アイテム
生徒自身が科学者を紹介することによる科学・技術への興味・関心の高まり
http://hdl.handle.net/10083/52851
http://hdl.handle.net/10083/5285152649119-61a9-4a3a-ae96-b2dfed37884f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-04-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 生徒自身が科学者を紹介することによる科学・技術への興味・関心の高まり | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Research and Presentation of Profiles of Famous Scientists by Students Themselves Increase Their Interests in Science and Technology | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | science education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | students’ interests | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | profiles of scientists | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | science and technology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | history of science | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 理科教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生徒の興味・関心 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 科学者人物紹介 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 科学・技術 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 科学史 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
薗部 幸枝
× 薗部 幸枝× SONOBE Yukie |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We studied the practical effects of a program in which the students themselves researched and presented the profiles of famous scientists in the science class. We divided students into two groups, and one group researched and presented scientists ’ profiles to another group. Then we investigated the effects of the program on the students ’ interests toward science and technology, scientists and biographies of the scientists, before and after the execution of the program. And we found that this program was apparently effective in both groups to increase their interests in science and technology through knowing the scientists’ profiles, and the effect was more obvious especially in the presentation group. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 15, p. 321-329, 発行日 2013-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 550853 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 平成22年度入学 ライフサイエンス専攻 |