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フランス第四共和政前期(1946-54年)国営ラジオ局における音楽政策と戦争の記憶 : フランス国立管弦楽団初演作品とその評価の考察より
http://hdl.handle.net/10083/52866
http://hdl.handle.net/10083/528664ba8c4e6-8dbe-42a1-a9f0-78dff6e9fcdb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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36 田崎直美.pdf (584.5 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2013-04-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | フランス第四共和政前期(1946-54年)国営ラジオ局における音楽政策と戦争の記憶 : フランス国立管弦楽団初演作品とその評価の考察より | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Radiodiffusion Francaise's music policy from 1946 to 1954 and war "memories" in concerts of the Orchestre national de France | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | France | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | radio music | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cultural policy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | war memory | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Orchestre national de France | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | フランス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ラジオ音楽 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文化政策 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 記憶 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | フランス国立管弦楽団 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
田崎 直美
× 田崎 直美× TAZAKI Naomi |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper examines one aspect of the policies on music during the early French Fourth Republic (1946-54), focusing on art music programs by Radiodiffusion Française, the national radio organization. I analyze the music programs performed by the Orchestre national de France (ON) affiliated with Radiodiffusion Française. The programs were aired once a week on the National Channel that aimed at protecting French heritage. The characteristics of and changes in the repertoire, as well as traces of the “memory” of the Occupation, are investigated. In an attempt to overcome the supremacy of nineteenth-century German romanticism and to support the works of living composers, Henry Barraud, the music director of the Radiodiffusion Française, tried to expand its repertoire. His efforts were evident in the early ON repertoire, just after the Liberation, particularly until the demission of Rosenthal (conductor of the ON) in 1947. The ON repertoire, however, later reverted to the canonical classics. Most “war-related works”, aired intensively by 1947, have never been discussed among the critics; Direct war-related expressions were not welcomed. On the other hand, Milhaud’s latest works were appreciated, being regarded as symbolic of the Liberation in spite of their neutrality. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 15, p. 339-347, 発行日 2013-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 584459 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 平成24年度後期 リーダーシップ養成教育研究センター 講師(研究機関研究員) |