ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 14

ニューカマー中学生の困難対処におけるソーシャルサポートの活用 : 日系ブラジル人生徒のソーシャルサポートのリソースと機能を中心に

http://hdl.handle.net/10083/51637
http://hdl.handle.net/10083/51637
ff749a23-6ef6-4ffe-a8d3-18048819be72
名前 / ファイル ライセンス アクション
05_37-45.pdf 05_37-45.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-19
タイトル
タイトル ニューカマー中学生の困難対処におけるソーシャルサポートの活用 : 日系ブラジル人生徒のソーシャルサポートのリソースと機能を中心に
タイトル
タイトル The use of social support in coping with difficulties : Focusing on resources and functions of Japanese Brazilian students' social support
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ニューカマー生徒
キーワード
主題Scheme Other
主題 ソーシャルサポート
キーワード
主題Scheme Other
主題 家族コミュニティ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校コミュニティ
キーワード
主題Scheme Other
主題 地域コミュニティ
キーワード
主題Scheme Other
主題 Newcomer students
キーワード
主題Scheme Other
主題 Social support
キーワード
主題Scheme Other
主題 Family community
キーワード
主題Scheme Other
主題 School community
キーワード
主題Scheme Other
主題 Local community
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 岡村, 佳代

× 岡村, 佳代

WEKO 78258

岡村, 佳代

Search repository
OKAMURA, Kayo

× OKAMURA, Kayo

WEKO 78259

en OKAMURA, Kayo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to consider about resources and functions of social support for newcomer students. Semi-structured interviews were conducted on 6 newcomers whose ages were 19 to 25. In these interviews, they were asked to talk about the difficulties, coping behaviors and how family, teachers, friends and people of local community supported them when they were junior high school students. From the analysis of these interviews, the results were as follows: (1) the newcomer students had acquired a variety of resources in family, school and local community; (2) each community had support functions both of instrumental and emotional; (3) by ways how to use resources, 6 newcomers were classified into three types, <general lack of social support>, <use of social support from family community> and <use of social support from local community>. Furthermore, the characteristics of these types were found. It was indicated that newcomer family community was essential to working with other communities, and school community was important to take advantage of various resources in the school and much support for teac\
hers, and local community could act as a safety net. It was suggested the importance of each communities’ cooperation.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 14, p. 37-45, 発行日 2012-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1209743 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:51:50.697665
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3