ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 14

中国における持続可能性日本語作文教育の試み : 学習者が考えを文章にしていくプロセスを中心に

http://hdl.handle.net/10083/51650
http://hdl.handle.net/10083/51650
c48ac112-b5de-4822-9b6f-2f527e10fae5
名前 / ファイル ライセンス アクション
18_167-176.pdf 18_167-176.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-23
タイトル
タイトル 中国における持続可能性日本語作文教育の試み : 学習者が考えを文章にしていくプロセスを中心に
タイトル
タイトル The Potential of Japanese Language Education for Sustainability : A JFL Writing Course in China
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 持続可能性日本語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 事前準備
キーワード
主題Scheme Other
主題 グループ活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語
キーワード
主題Scheme Other
主題 作文の変化
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese Language Education for Sustainability
キーワード
主題Scheme Other
主題 pre-writing activity
キーワード
主題Scheme Other
主題 group activities
キーワード
主題Scheme Other
主題 native language
キーワード
主題Scheme Other
主題 change in writing
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 劉, 娜

× 劉, 娜

WEKO 78284

劉, 娜

Search repository
LIU, Na

× LIU, Na

WEKO 78285

en LIU, Na

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores the potential of a JFL writing course in China based on the concept of Japanese language education for sustainability, which emphasizes the relationship between students and society and enables students to develop thinking skills while at the same time developing Japanese language competence in reading, writing, listening, and speaking. The students in the writing course wrote essays after reading various materials related to their own lives and then discussing them with their peers. The first drafts were examined through peer response activities and then revised based on the feedback obtained during the activities. This study qualitatively analyzed the first and second drafts by one student to examine how he expressed and organized his thoughts through this writing course, which had a quite new teaching approach in China. The result showed that he wrote about matters that he chose from the reading material and discussions among peers provided for the pre-writing activity, and that he could associate with himself. Moreover, during the peer response activities for his first draft, the student d\
id not merely accept what his peers said, but discussed repeatedly about the content and confirmed some information by checking on the Internet before he completed the second draft.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 14, p. 167-176, 発行日 2012-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1163737 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:51:34.059381
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3