ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 13

日韓の幼稚園教育のガイドラインに見る「活動」の捉え方の一考察

http://hdl.handle.net/10083/50773
http://hdl.handle.net/10083/50773
28f5284a-739f-496a-907a-7dc6536c555c
名前 / ファイル ライセンス アクション
20_189-197.pdf 20_189-197.pdf (573.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-06-09
タイトル
タイトル 日韓の幼稚園教育のガイドラインに見る「活動」の捉え方の一考察
タイトル
タイトル The study on the National Curriculum Guidelines for Kindergarten in Japan and Korea Focusing on Activity
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼稚園教育ガイドライン
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本と韓国
キーワード
主題Scheme Other
主題 活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 指導計画
キーワード
主題Scheme Other
主題 教師の役割
キーワード
主題Scheme Other
主題 national curriculum guidelines for kindergarten
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japan and Korea
キーワード
主題Scheme Other
主題 activity
キーワード
主題Scheme Other
主題 instructing plan
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher's role
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 林, 志妍

× 林, 志妍

WEKO 78205

林, 志妍

Search repository
LIM, Jiyeon

× LIM, Jiyeon

WEKO 78206

en LIM, Jiyeon

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to compare the national curriculum guidelines for kindergarten in Japan and Korea focusing on activity. The study shows that both guidelines deal children's activity as an important process to achieve the goals of kindergarten education. However, the way each guideline deals activity in the whole curriculum structure is different. The differences become clear through investigating activity from its relation to principle of curriculum-construction, instructing plan, and the role of teachers. In Japanese guidelines, the curriculum-construction starts from each child's voluntary play, an activity and through it, each child collects experiences by their needs. In the end, the activities consisted by each child’s own choices construct the curriculum. Therefore, Instructing plan and the role of teacher are focusing on setting an environment for each child’s voluntary activity. In Korean guidelines, the curriculum is constructed by children’s performance of the multitude activities which has fixed ahead regarding particular topic and certain field or type of the activity. Therefore, instru\
cting plan and the role of teachers are focusing on setting the multitude activity in advance and the tactics to induce children to the fixed activities.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 13, p. 189-197, 発行日 2011-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
573760 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:52:44.906803
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3