ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 13

小学校初任教師の孤立化のメカニズム : 指導教師及び管理職との関係性に焦点をあてて

http://hdl.handle.net/10083/50777
http://hdl.handle.net/10083/50777
fd203d4d-851f-44b7-ac8e-99c99709e4f3
名前 / ファイル ライセンス アクション
24_227-235.pdf 24_227-235.pdf (399.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-06-09
タイトル
タイトル 小学校初任教師の孤立化のメカニズム : 指導教師及び管理職との関係性に焦点をあてて
タイトル
タイトル Isolation Mechanisms of Novice Elementary School Teachers : Focusing on the Relation with Guidance Teachers and Administrators
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 孤立化
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校初任教師
キーワード
主題Scheme Other
主題 メンター
キーワード
主題Scheme Other
主題 プライバタイゼーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 同僚性
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 isolation
キーワード
主題Scheme Other
主題 novice elementary school teacher
キーワード
主題Scheme Other
主題 mentor
キーワード
主題Scheme Other
主題 privatization
キーワード
主題Scheme Other
主題 collegiality
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher evaluation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 後藤, 郁子

× 後藤, 郁子

WEKO 78214

後藤, 郁子

Search repository
GOTO, Ikuko

× GOTO, Ikuko

WEKO 78215

en GOTO, Ikuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims at clarifying the mechanisms by which novice elementary school teachers blame themselves believing they are "irresponsible" or "incapable" in their school system without being helped by anybody and drive themselves to a burnout state. The author digs into the problem focusing on the relationship between novice teachers and their guidance teachers as mentors and administrators, considering the influences of the pervading of privatization and results-based teacher evaluations on school organizations and collegiality. Building on two years of participant observation and an in-depth ethnographic research of actual school scenes, this study contributes to clarify the mechanisms by which novice elementary school teachers become isolated.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 13, p. 227-235, 発行日 2011-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
398987 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:52:35.447163
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3