ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 12

ピアノ演奏学習者における自己評価活動の影響 : 演奏後の録音聴取によるフィードバックを通して

http://hdl.handle.net/10083/49018
http://hdl.handle.net/10083/49018
71a49a42-ed82-45d1-8ad6-00e724a50f59
名前 / ファイル ライセンス アクション
12_111-119.pdf 12_111-119.pdf (411.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-26
タイトル
タイトル ピアノ演奏学習者における自己評価活動の影響 : 演奏後の録音聴取によるフィードバックを通して
タイトル
タイトル The Effect of Self-evaluation on Piano Performers : Using feedback by listening to a recording after performance
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピアノ演奏
キーワード
主題Scheme Other
主題 録音
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 フィードバック
キーワード
主題Scheme Other
主題 聴取
キーワード
主題Scheme Other
主題 piano performance
キーワード
主題Scheme Other
主題 recording
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-evaluation
キーワード
主題Scheme Other
主題 feedback
キーワード
主題Scheme Other
主題 listening
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 森尻, 有貴

× 森尻, 有貴

WEKO 78097

森尻, 有貴

Search repository
MORIJIRI, Yuki

× MORIJIRI, Yuki

WEKO 78098

en MORIJIRI, Yuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to investigate the effect that listening to recordings of their own performances has on piano performers. Music students, majoring in piano performance, each played while their performances were recorded. They then marked their scores with a pencil, while listening to their recordings, indicating the differences between what they focused on while playing versus what they listened for in their recordings. They were requested to express their feelings about listening to their recordings after they performed twice. The results showed that performers considered their performances were improved by listening to their recordings. On the other hand, some aspects of their performances did not improve because they were too aware of imperfections. As performers recognized their performances by listening to their recordings, they found solutions to problems about their performances through trial and error.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 12, p. 111-119, 発行日 2010-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
411600 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:54:42.068945
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3