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発音学習における自己内対話 : -認知的道具としての日記の可能性と限界
http://hdl.handle.net/10083/49021
http://hdl.handle.net/10083/490216d70195f-f8a5-4822-9e9a-1e85887b18ef
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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15_141-151.pdf (540.7 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-04-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 発音学習における自己内対話 : -認知的道具としての日記の可能性と限界 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Inner discourse in pronunciation learning : Potentialities and Limitations in Journals as a Cognitive Tool | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己内対話 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 認知的道具 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日記 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 内的説得力のある言葉 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 発音基準 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | inner discourse | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cognitive tool | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | journal | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | internally persuasive discourse | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-knowledge about pronunciation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
房, 賢嬉
× 房, 賢嬉× BANG, Hyeonhee |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Recently, self-monitoring occupies an important position in pronunciation learning. However, even when learners participate in self-monitoring activities, some of them have a lack of reflective awareness of their cognitive process or cannot assess their pronunciation by themselves. This paper examines potentiality of journals written by learners as a cognitive tool. The journals were analyzed based on two points of view: the content of the journals, and the process of constructing knowledge regarding pronunciation. The result shows that the content of the journals were: 1) planning, 2) evaluation, 3) identification of problems, 4) explaining about recognition of pronunciation processes, 5) questions and hypothesis, and 6) expressing their emotion and message to their teacher. In inner discourse, these 6 cognitive functions were closely linked and functioning so that learners could solve problems regarding their pronunciation. In the self-knowledge constructing process, learners verified their own perspective in coordination with phonetic knowledge. The process could further be regarded as that of achieving intern\ ally persuasive discourse. Finally, the implications and future study are discussed. |
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書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 12, p. 141-151, 発行日 2010-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 540688 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 国際日本学専攻 |