ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 12

発音学習における自己内対話 : -認知的道具としての日記の可能性と限界

http://hdl.handle.net/10083/49021
http://hdl.handle.net/10083/49021
6d70195f-f8a5-4822-9e9a-1e85887b18ef
名前 / ファイル ライセンス アクション
15_141-151.pdf 15_141-151.pdf (540.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-27
タイトル
タイトル 発音学習における自己内対話 : -認知的道具としての日記の可能性と限界
タイトル
タイトル Inner discourse in pronunciation learning : Potentialities and Limitations in Journals as a Cognitive Tool
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己内対話
キーワード
主題Scheme Other
主題 認知的道具
キーワード
主題Scheme Other
主題 日記
キーワード
主題Scheme Other
主題 内的説得力のある言葉
キーワード
主題Scheme Other
主題 発音基準
キーワード
主題Scheme Other
主題 inner discourse
キーワード
主題Scheme Other
主題 cognitive tool
キーワード
主題Scheme Other
主題 journal
キーワード
主題Scheme Other
主題 internally persuasive discourse
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-knowledge about pronunciation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 房, 賢嬉

× 房, 賢嬉

WEKO 78103

房, 賢嬉

Search repository
BANG, Hyeonhee

× BANG, Hyeonhee

WEKO 78104

en BANG, Hyeonhee

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently, self-monitoring occupies an important position in pronunciation learning. However, even when learners participate in self-monitoring activities, some of them have a lack of reflective awareness of their cognitive process or cannot assess their pronunciation by themselves. This paper examines potentiality of journals written by learners as a cognitive tool. The journals were analyzed based on two points of view: the content of the journals, and the process of constructing knowledge regarding pronunciation. The result shows that the content of the journals were: 1) planning, 2) evaluation, 3) identification of problems, 4) explaining about recognition of pronunciation processes, 5) questions and hypothesis, and 6) expressing their emotion and message to their teacher. In inner discourse, these 6 cognitive functions were closely linked and functioning so that learners could solve problems regarding their pronunciation. In the self-knowledge constructing process, learners verified their own perspective in coordination with phonetic knowledge. The process could further be regarded as that of achieving intern\
ally persuasive discourse. Finally, the implications and future study are discussed.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 12, p. 141-151, 発行日 2010-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
540688 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
国際日本学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:54:35.177624
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3