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実践の省察に関する一考察 : 社会教育・生涯学習実践研究方法論の確立に向けて
http://hdl.handle.net/10083/49034
http://hdl.handle.net/10083/49034de690181-d49b-4fee-898d-294a526d3167
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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28_267-275.pdf (440.7 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-04-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 実践の省察に関する一考察 : 社会教育・生涯学習実践研究方法論の確立に向けて | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on The Reflective Practice : A New Approach to Community and Adult Education and Life-long Learning Research | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ドナルド・A・ショーン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 省察 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 行為の中の省察 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実践 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 研究 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Donald A. Schön | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Reflection | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Reflection-in-action | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Practice | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Research | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
竹淵, 真由
× 竹淵, 真由× TAKEBUCHI, Mayu |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to identify a new approach to Community and Adult Education and Life-long Learning research. I suggest that the reflective practice should be a new approach. It is not from theory to theory, put theory into practice or put practice into theory but from practice to practice. To clarify, first of all, look at the problem of the conventional research approach. It is shown three problems: the flame of research, the lack of learner's learning process, the relationship between learner and researcher. To attempt to improve them, next, describe the details of Donald A. Schön's “_e Reflective Practitioner” that has a great influence on this fields. Finally, consider the significance and questions of the reflective practice. In conclusion, I show the following points about effect of the reflective practice. 1stly Learner and Researcher can keep learning and growing, namely, it is a continuing process of self-education. 2ndly Researcher can be in contact with learner endless. 3rdly, It can be make Institutions for reflective practice, in other words, it will the key concept to expand the organ\ izational learning. At the end of this study, as I left some problems, I need to keep practicing and researching for further discussion and subsequent development. |
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書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 12, p. 267-275, 発行日 2010-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 440726 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 人間発達科学専攻 |