ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 12

実践の省察に関する一考察 : 社会教育・生涯学習実践研究方法論の確立に向けて

http://hdl.handle.net/10083/49034
http://hdl.handle.net/10083/49034
de690181-d49b-4fee-898d-294a526d3167
名前 / ファイル ライセンス アクション
28_267-275.pdf 28_267-275.pdf (440.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-28
タイトル
タイトル 実践の省察に関する一考察 : 社会教育・生涯学習実践研究方法論の確立に向けて
タイトル
タイトル A Study on The Reflective Practice : A New Approach to Community and Adult Education and Life-long Learning Research
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ドナルド・A・ショーン
キーワード
主題Scheme Other
主題 省察
キーワード
主題Scheme Other
主題 行為の中の省察
キーワード
主題Scheme Other
主題 実践
キーワード
主題Scheme Other
主題 研究
キーワード
主題Scheme Other
主題 Donald A. Schön
キーワード
主題Scheme Other
主題 Reflection
キーワード
主題Scheme Other
主題 Reflection-in-action
キーワード
主題Scheme Other
主題 Practice
キーワード
主題Scheme Other
主題 Research
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 竹淵, 真由

× 竹淵, 真由

WEKO 78133

竹淵, 真由

Search repository
TAKEBUCHI, Mayu

× TAKEBUCHI, Mayu

WEKO 78134

en TAKEBUCHI, Mayu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to identify a new approach to Community and Adult Education and Life-long Learning research. I suggest that the reflective practice should be a new approach. It is not from theory to theory, put theory into practice or put practice into theory but from practice to practice. To clarify, first of all, look at the problem of the conventional research approach. It is shown three problems: the flame of research, the lack of learner's learning process, the relationship between learner and researcher. To attempt to improve them, next, describe the details of Donald A. Schön's “_e Reflective Practitioner” that has a great influence on this fields. Finally, consider the significance and questions of the reflective practice. In conclusion, I show the following points about effect of the reflective practice. 1stly Learner and Researcher can keep learning and growing, namely, it is a continuing process of self-education. 2ndly Researcher can be in contact with learner endless. 3rdly, It can be make Institutions for reflective practice, in other words, it will the key concept to expand the organ\
izational learning. At the end of this study, as I left some problems, I need to keep practicing and researching for further discussion and subsequent development.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 12, p. 267-275, 発行日 2010-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
440726 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:54:05.490410
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3