WEKO3
アイテム
教育刷新委員会の学芸大学構想 : 教員養成における一般教養の位置づけを中心に
http://hdl.handle.net/10083/34669
http://hdl.handle.net/10083/34669ad0ef597-0d51-49de-bd27-1e2fad6c2f65
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-07-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育刷新委員会の学芸大学構想 : 教員養成における一般教養の位置づけを中心に | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Liberal Arts College Vision of the Japan Education Reform Committee : Focusing on the Position of Liberal Arts Education in Teacher-Training | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育刷新委員会 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学芸大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教員養成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 一般教養 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文科理科 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Japan Education Reform Committee | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the liberal arts college | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teacher-training,liberalarts education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | arts and sciences | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
山崎, 奈々絵
× 山崎, 奈々絵× YAMAZAKI, Nanae |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to reveal the following aspect of the liberal arts college vision of the Japan Education Reform Committee (abbreviated as JERC): the position of liberal arts education in teacher-training.The study reveals the following two points.First, liberal arts education pursued in teacher-training were arts and sciences, both of which were to be majored individually as an academic field. However, some insisted on emphasizing humanistic liberal arts.Second, liberal arts education and specialized education for subjects were understood as adjacent by contrasting them against specialized education for teaching. One perspective emphasized liberal arts education particularly in training primary school teachers. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 11, p. 309-317, 発行日 2009-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 1263527 bytes | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 人間発達科学専攻 |