ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 10

子どもはなぜ影に対する永続信念をもつのか : 素朴物理学の成立における先行経験と領域知識の役割

http://hdl.handle.net/10083/35741
http://hdl.handle.net/10083/35741
d0b2b524-8751-420b-9d2e-fb55bc022635
名前 / ファイル ライセンス アクション
24_229-238.pdf 24_229-238.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-02-25
タイトル
タイトル 子どもはなぜ影に対する永続信念をもつのか : 素朴物理学の成立における先行経験と領域知識の役割
タイトル
タイトル Why Do Children Have Permanent Belief about a Shadow? : Initial Experience and Knowledge on the Formation of Naive Physics
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 影現象
キーワード
主題Scheme Other
主題 事物の概念
キーワード
主題Scheme Other
主題 誤概念
キーワード
主題Scheme Other
主題 子ども
キーワード
主題Scheme Other
主題 知識
キーワード
主題Scheme Other
主題 shadow phenomenon
キーワード
主題Scheme Other
主題 conception of objects
キーワード
主題Scheme Other
主題 misconception
キーワード
主題Scheme Other
主題 children
キーワード
主題Scheme Other
主題 knowledge
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 呉, 永美

× 呉, 永美

WEKO 77904

呉, 永美

Search repository
OH, Youngmi

× OH, Youngmi

WEKO 77905

en OH, Youngmi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 According to Piaget (1960) and DeVries (1986), children have the misconception of a shadow when we don't see a shadow of objects. In other words, children think that the shadow of objects is hidden somewhere. The purpose of this study is 1) to identify a cause of the permanent belief of the shadow, and 2) how the conceptual change occurred when children acquire domain knowledge. Participants in the study were 64 infants (experiment 1-1) and 73 4th graders (experiment 1-2). In experiment 1-1, it becomes clear that children can distinguish between objects and the phenomena except the situation when an obstacle blocks the light and the children are unable to see the shadow of the object. The reason of misconception is constrained by the conception of the objects. In experiment 1-2, it become clear that the knowledge of the reflection of the light helps children understand a shadow as the phenomenon, but children cannot change their misconception only by understanding a reflection of the light.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 10, p. 229-238, 発行日 2008-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1060860 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:56:52.784843
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3