ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 16

占領下沖縄における社会科の誕生

http://hdl.handle.net/10083/55071
http://hdl.handle.net/10083/55071
daf4d6d9-5fd9-4a9e-9884-39aae03d6f4b
名前 / ファイル ライセンス アクション
p.167-175.pdf p.167-175.pdf (307.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-08
タイトル
タイトル 占領下沖縄における社会科の誕生
タイトル
タイトル Introduction of social studies in occupied Okinawa
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 occupied Okinawa
キーワード
主題Scheme Other
主題 the 8-4 educational system
キーワード
主題Scheme Other
主題 the 6-3-3 educational system
キーワード
主題Scheme Other
主題 the WAY of Okinawa
キーワード
主題Scheme Other
主題 mainland Japan's level
キーワード
主題Scheme Other
主題 占領下沖縄
キーワード
主題Scheme Other
主題 八・四制
キーワード
主題Scheme Other
主題 六・三・三制
キーワード
主題Scheme Other
主題 沖縄の道
キーワード
主題Scheme Other
主題 本土並み
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 萩原, 真美

× 萩原, 真美

WEKO 78544

萩原, 真美

Search repository
HAGIWARA, Mami

× HAGIWARA, Mami

WEKO 78546

en HAGIWARA, Mami

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78545
姓名 ハギワラ, マミ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, I aim at clarifying part of the educational situations of the earlier stages of occupied Okinawa by analyzing the process of introducing social studies in Okinawa. In April 1946, Okinawa took the 8-4 educational system. Under this system, they didn.t have a subject called social studies. Instead, there were such subjects as history, geography, and civics in the humanities.\
And the contents of history, geography, and civics in Okinawa were different from those taught in the Japanese prewar-education. Japanese teaching materials were banned, and instead, they taught Okinawa.s history, geography, and civics, which were called “the WAY of Okinawa”. It reflected \
occupational politics of the U.S.A and the intention of the U.S. military government.\
The 8-4 educational system was abolished only after two years, and then, it changed into the 6-3-3 educational system. At the same time, the subject of social studies was introduced. The conclusion is that the introduction of social studies in postwar Okinawa.s education reflects the wish of people engaged in Okinawa.s educational administration who aimed at making the education in Okinawa at mainland Japan.s level.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 16, p. 167-175, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
307067 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:37:15.715968
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3