ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化論叢
  3. 9

コンタクト・インプロヴィゼーションにおける"disorientation"の概念

http://hdl.handle.net/10083/2455
http://hdl.handle.net/10083/2455
111f866b-0bfb-4c07-99de-63c68906204a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004831691.pdf KJ00004831691.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-30
タイトル
タイトル コンタクト・インプロヴィゼーションにおける"disorientation"の概念
タイトル
タイトル The Conception of "Disorientation" in Contact Improvisation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 コンタクト・インプロヴィゼーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 即興
キーワード
主題Scheme Other
主題 ダンス
キーワード
主題Scheme Other
主題 スティーヴ・パクストン
キーワード
主題Scheme Other
主題 方向喪失
キーワード
主題Scheme Other
主題 末梢的視覚
キーワード
主題Scheme Other
主題 運動感覚
キーワード
主題Scheme Other
主題 合力
キーワード
主題Scheme Other
主題 Contact Improvisation
キーワード
主題Scheme Other
主題 improvisation
キーワード
主題Scheme Other
主題 dance
キーワード
主題Scheme Other
主題 Steve Paxton
キーワード
主題Scheme Other
主題 disorientation
キーワード
主題Scheme Other
主題 peripheral vision
キーワード
主題Scheme Other
主題 kinesthetic sensation
キーワード
主題Scheme Other
主題 the blended force
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 福本, まあや

× 福本, まあや

WEKO 78734

福本, まあや

Search repository
FUKUMOTO, Maaya

× FUKUMOTO, Maaya

WEKO 78736

en FUKUMOTO, Maaya

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78735
姓名 フクモト, マアヤ
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to clarify the conception and role of the word "disorientation" in Contact Improvisation (CI), a dance improvisation form initiated by Steve Paxton in 1972. Through this paper, it is clarified that CI practitioners have been paying attention to and seeing values in the aspect of "disorientation" experienced in the practice of CI. They are using the word "disorientation" as (1) the unsuitable state that can be seen in beginners losing their direction and caused nausea, (2) the acceptable state/moment with using peripheral vision, developing kinesthetic sensation, yielding to the blended force and trusting one's physical ability, and (3) the desirable state/moment that makes possible to be free from one's habit and experience the essence of improvisation. It is concluded that the conception of "disorientation" has supported the continuous improvising practice in CI and has been the double driving force to product exquisite movements, not only acrobatic which enabled by highly developed physical sensation through CI, but also new movements free from one's habit.
書誌情報 人間文化論叢

巻 9, p. 51-60, 発行日 2006
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11356899
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1076665 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:23:21.658879
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3