ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化論叢
  3. 9

日本人英語学習者の談話標識ohの習得 : 海外研修前後の発話を対照して

http://hdl.handle.net/10083/2457
http://hdl.handle.net/10083/2457
e5a244db-51d5-4d32-bb93-d05e35293c9b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004831693.pdf KJ00004831693.pdf (729.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-30
タイトル
タイトル 日本人英語学習者の談話標識ohの習得 : 海外研修前後の発話を対照して
タイトル
タイトル The Acquisition of the Discourse Marker oh by Japanese Learners of English : A Comparison of Leaners' Discourse Before and After Study Abroad
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 第二言語習得
キーワード
主題Scheme Other
主題 談話標識
キーワード
主題Scheme Other
主題 海外研修
キーワード
主題Scheme Other
主題 相互行為
キーワード
主題Scheme Other
主題 oh
キーワード
主題Scheme Other
主題 second language acquisition
キーワード
主題Scheme Other
主題 discourse marker
キーワード
主題Scheme Other
主題 oh
キーワード
主題Scheme Other
主題 study abroad
キーワード
主題Scheme Other
主題 interaction
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 山本, 綾

× 山本, 綾

WEKO 78740

山本, 綾

Search repository
YAMAMOTO, Aya

× YAMAMOTO, Aya

WEKO 78742

en YAMAMOTO, Aya

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78741
姓名 ヤマモト, アヤ
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study investigates the influence of studying abroad on the acquisition of the English discourse marker oh by comparative before-and-after evaluation. Participants included 27 female Japanese university students enrolled into a six-week summer abroad program. Before and after the program, each student had a 20-minute dyad with a native speaker of English. A set of dyads between native speakers taken from the London-Lund Corpus of Spoken English was also analyzed as a benchmark. The results suggest that the students made substantial progress after studying abroad with respect to the frequency, position, and function of oh used in conversation. Before studying abroad, the students were considered to overuse oh ; the majority of instances of use were free-standing (i.e., constructing a turn without any other element) and functioned almost exclusively as a backchannel or filler. The "after" data revealed that (i) the frequency of oh declined ; (ii) turn-initial oh's significantly outnumbered free-standing ones ; and (iii) oh brought about a vividness to students' story telling by appearing in direct quotations, a\
nd also organized global structures of conversation by signaling topic shifts. The abovementioned results suggest that after studying abroad, the students achieved a more native-speaker-like usage of oh.
書誌情報 人間文化論叢

巻 9, p. 73-81, 発行日 2006
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11356899
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
729569 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:23:19.154819
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3