WEKO3
アイテム
言語少数派の子どもの日本語認知力の獲得に関わる要因 : 母語と日本語の関係に注目して
http://hdl.handle.net/10083/2472
http://hdl.handle.net/10083/24721d1c799b-f406-42e4-a400-8d079010fb75
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004831707.pdf (837.3 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-04-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 言語少数派の子どもの日本語認知力の獲得に関わる要因 : 母語と日本語の関係に注目して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Factors Affecting the Japanese Language Acquisition of Language Minority Children : Focusing on the Relation between Their Native Language and the Japanese Language | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語少数派の子ども | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教科学習困難 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語認知力に関わる要因 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 母語力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Language Minority Children | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learning Difficulties | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Factors Affecting the Cognitive Proficiency of Japanese Language | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Native Language Proficiency | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
穆, 紅
× 穆, 紅× MU, Hong |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to investigate the learning difficulties that language minority children have in their course of study, explore the factors that affect their acquisition of language proficiency, and identify the most relevant factor. Focusing on the Japanese language proficiency of children whose native language is Chinese and who attend Japanese public schools, I have analyzed the significance of factors such as age when coming to Japan, length of stay in Japan, and native language ability. As a result, I have found that it is the native language proficiency that is most closely related to the students' Japanese language proficiency. Based on these findings, I propose that in the process of acquisition of Japanese language proficiency, it is important and necessary that the students maintain and further develop their native language ability. | |||||
書誌情報 |
人間文化論叢 巻 9, p. 235-243, 発行日 2006 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11356899 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 837283 bytes | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 国際日本学専攻 |