WEKO3
アイテム
日本語会話テストにおいてテスト形式が受験者の発話に与える影響 : グループ形式とインタビュー形式の比較
http://hdl.handle.net/10083/2474
http://hdl.handle.net/10083/2474e24a8f20-f659-4b89-8d80-89985eb64a4f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004831709.pdf (827.3 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-04-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本語会話テストにおいてテスト形式が受験者の発話に与える影響 : グループ形式とインタビュー形式の比較 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Effects of Test Format on Student Performance in Japanese Oral Tests : A Comparison between Group Format and Interview Format | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 会話テスト | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グループ形式 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | インタビュー形式 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パフォーマンス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 対話者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | oral test | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | group format | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interview format | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | performance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interlocutor | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
堀川, 有美
× 堀川, 有美× HORIKAWA, Yumi |
|||||
作成者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 78786 | |||||
姓名 | ホリカワ, ユウミ | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper investigates the effects of test format on student performance in Japanese oral tests by analyzing student discourses during tests. In a high-intermediate Japanese course, 6 Korean students took two types of oral tests: the group format and the interview format. Student performance was analyzed in terms of fluency, accuracy, and complexity based on Skehan's (1996, 1998) approach. The results showed students spoke more accurately in a group than in an interview. The result of fluency was not clear because only one measure showed significance. Complexities were not different between the two formats. Although the problem of small size was admitted, the importance of considering the nature of test format in test design and score inference was implicated. | |||||
書誌情報 |
人間文化論叢 巻 9, p. 255-264, 発行日 2006 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11356899 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 827336 bytes | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 国際日本学専攻 |