WEKO3
アイテム
注意とリズム
http://hdl.handle.net/10083/2419
http://hdl.handle.net/10083/2419058a75a8-8289-40c6-bb8c-4ac3d6f5f87d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-04-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 注意とリズム | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Attention and Rhythm | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 像意識 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | フッサール全集第38巻 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 発生的現象学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リズム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 現代芸術 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | picture-consciousness (Bildbewusstsein) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Husserliana Bd.XXVIII | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | genetic phenomenology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | rhythm | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | modern art | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
伊集院, 令子
× 伊集院, 令子× IJUIN, Reiko |
|||||
作成者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 78631 | |||||
姓名 | イジュイン, レイコ | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This article deals with Husserl's analysis of attention at the winter semester 1904/05 from the point of view of the genetic phenomenology. In Husserl, the concept of attention covers a wide range of phenomena. This concept not only covers the concept of concentration, but also covers that of interest. This paper reveals that Husserl's analysis has double character ; on the one side this text lies under the context of the development toward the transcendental phenomenology. On the other side this text has many germs of genetic phenomenology. The aim of this paper is the attempt to apply this analysis to the genetic phenomenology of picture-consciousness (Bildbewusstsein). The key to clarify the mystery of the genesis of picture-consciousness is to illuminate the relation between picture-consciousness and rhythm. In this article, I explain why many modern artists have still today never abandoned the method of drawing, from the point of view of the role of rhythm in picture-consciousness. | |||||
書誌情報 |
人間文化論叢 巻 8, p. 103-111, 発行日 2005 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11356899 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 1043434 bytes | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 人間文化研究所 |