ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化論叢
  3. 8

教員の異文化体験研究の視座を求めて : 企業駐在員研究が示唆するもの

http://hdl.handle.net/10083/2426
http://hdl.handle.net/10083/2426
c782bddf-c31a-427f-8dba-5ed0cf5c7b3e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004831654.pdf KJ00004831654.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-30
タイトル
タイトル 教員の異文化体験研究の視座を求めて : 企業駐在員研究が示唆するもの
タイトル
タイトル A Review of Expatriate Adjustment Researches : Searching a Theoretical Framework for Studies on Teachers' Cross-cultural Experiences
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 企業駐在員の適応
キーワード
主題Scheme Other
主題 海外における教育体験
キーワード
主題Scheme Other
主題 異文化体験
キーワード
主題Scheme Other
主題 多局面
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員の成長
キーワード
主題Scheme Other
主題 expatriate adjustment
キーワード
主題Scheme Other
主題 overseas teaching experience
キーワード
主題Scheme Other
主題 cross-cultural experience
キーワード
主題Scheme Other
主題 multi-faceted
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher growth
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 鈴木, 京子

× 鈴木, 京子

WEKO 78651

鈴木, 京子

Search repository
SUZUKI, Kyoko

× SUZUKI, Kyoko

WEKO 78653

en SUZUKI, Kyoko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78652
姓名 スズキ, キョウコ
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to review expatriate adjustment researches in search of a theoretical framework for studies of teachers' cross-cultural experiences, which have not been explored much in past researches and have not received theoretical considerations. Based on Mendenhall's (1996) observation that there are significant parallels between expatriate managers and foreign TAs at American graduate schools, who share a variety of common grounds with teachers engaging in teaching at overseas schools, I expected that some aspects of expatriate adjustment studies would give insights into researches on such teachers. Although a theoretical confusion exists among expatriate researches concerning the definition of the concept of adjustment, it is common practice that expatriate adjustment is treated as a multi-faceted phenomenon, including work, interaction and general adjustments. For each adjustment, there are antecedents including individual, organizational, and contextual variables. These concepts may be utilized in future researches on teachers' overseas teaching experiences. A question was raised as to whe\
ther it is appropriate to treat teachers' cross-cultural experiences as a mere adjustment to foreign environments and it was suggested that a growth model by Adler (1986) may better capture the concept of teacher growth.
書誌情報 人間文化論叢

巻 8, p. 173-181, 発行日 2005
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11356899
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1027238 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:22:07.128744
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3