ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

III 教育社会学研究の評価と期待 教育社会学への期待 : 新しいパラダイムと課題 (<特集>教育社会学のパラダイム展開)

http://hdl.handle.net/10083/31310
http://hdl.handle.net/10083/31310
b3d47229-d71e-4963-914d-4626507185d2
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育社会学50.宮島.pdf 教育社会学50.宮島.pdf (286.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-08-11
タイトル
タイトル III 教育社会学研究の評価と期待 教育社会学への期待 : 新しいパラダイムと課題 (<特集>教育社会学のパラダイム展開)
タイトル
タイトル A Hope for Educational Sociology : The new paradigms and our problem (<Special Issue>Recent Developments in Sociological Studies of Education)
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 宮島, 喬

× 宮島, 喬

WEKO 105116

宮島, 喬

Search repository
MIYAJIMA, Takashi

× MIYAJIMA, Takashi

WEKO 105117

en MIYAJIMA, Takashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 If education is to be studied sociologically, we should first distinguish various phenomena which seemingly occur individually (such as the 'entrance examrace', severe selection based on school records, 'ochikobore' or the problem of students incapable of keeping up with classroom studies, etc.) from the social problems that underlie these phenomena, and then correlate the two. In former educational sociology, the two were often confused. In Western Europe, since the 1960's, when 'new educational sociology' (Karabel & Halsey) appeared, the correlation between the difference in school records and cultural conditions of social classes came to be studied directly, and furthermore, by applying the 'hermeneutic' approaches, 'legitimized' interactions of them in the field of education came to be analysed critically. In Japan as well, these new paradigms have attracted the attention of some sociolosists, and thus have been introduced here. It is worth noting that some Japanese educational sociologists are beginning to study 'class culture and education'. It should be one of our important problems here-after\
to enrich and develop these paradigms in a form that better suits the social and cultural conditions of Japan.
書誌情報 教育社会学研究

巻 50, p. 202-206, 発行日 1992-08-07
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03873145
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0005780X
権利
権利情報 日本教育社会学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
286484 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育社会学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001898985/
所属
お茶の水女子大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:03:36.097476
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3