ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

小・中学校における教育相談係の意識と研修に関する一考察

http://hdl.handle.net/10083/31380
http://hdl.handle.net/10083/31380
97edc05a-abe2-48af-9b3b-a434e1c885ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究45(3)伊藤.pdf 教育心理学研究45(3)伊藤.pdf (859.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-12
タイトル
タイトル 小・中学校における教育相談係の意識と研修に関する一考察
タイトル
タイトル A STUDY ON THE OPINIONS OF CONSULTING TEACHERS AT ELEMENTARY AND JUNIOR HIGH SCHOOLS, AND ON TRAINING SEMINARS FOR TEACHERS
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 school
キーワード
主題Scheme Other
主題 consulting and guidance
キーワード
主題Scheme Other
主題 consulting teachers
キーワード
主題Scheme Other
主題 teaching experience
キーワード
主題Scheme Other
主題 training seminar for counseling
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 伊藤, 美奈子

× 伊藤, 美奈子

WEKO 105381

伊藤, 美奈子

Search repository
Ito, Minako

× Ito, Minako

WEKO 105382

en Ito, Minako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The main purpose of this study was to investigate the current status of consulting and guidance in school, and to examine the ways to develop its system. Subjects were consulting teachers at elementary and junior high schools. They were investigated by questionaires on the current status of consulting systems of their schools, and on their own opinions about consulting and guidance. The main results were as follws. First, the committees against "ijime" worked more actively in elementary schools while guidance committees actively functioned in junior high schools. The teachers who had longer teaching experience evaluated themselves highly as mediators at school. And, the teachers who had gone to training seminars for counseling wanted to participate positively in seminars, and to make great efforts to improve their consulting activities and counseling-rooms. It was found important that school as a whole maintained an atmosphere encouraging training on consulting with teachers sharing their informations and experiences.
書誌情報 教育心理学研究

巻 45, 号 3, p. 295-302, 発行日 1997-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
859503 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001893079/
所属
南山大学文学部:お茶の水女子大学生活科学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:28.261434
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3