WEKO3
アイテム
小・中学校における教育相談係の意識と研修に関する一考察
http://hdl.handle.net/10083/31380
http://hdl.handle.net/10083/3138097edc05a-abe2-48af-9b3b-a434e1c885ab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
教育心理学研究45(3)伊藤.pdf (859.5 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小・中学校における教育相談係の意識と研修に関する一考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A STUDY ON THE OPINIONS OF CONSULTING TEACHERS AT ELEMENTARY AND JUNIOR HIGH SCHOOLS, AND ON TRAINING SEMINARS FOR TEACHERS | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | school | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consulting and guidance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consulting teachers | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teaching experience | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | training seminar for counseling | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
伊藤, 美奈子
× 伊藤, 美奈子× Ito, Minako |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The main purpose of this study was to investigate the current status of consulting and guidance in school, and to examine the ways to develop its system. Subjects were consulting teachers at elementary and junior high schools. They were investigated by questionaires on the current status of consulting systems of their schools, and on their own opinions about consulting and guidance. The main results were as follws. First, the committees against "ijime" worked more actively in elementary schools while guidance committees actively functioned in junior high schools. The teachers who had longer teaching experience evaluated themselves highly as mediators at school. And, the teachers who had gone to training seminars for counseling wanted to participate positively in seminars, and to make great efforts to improve their consulting activities and counseling-rooms. It was found important that school as a whole maintained an atmosphere encouraging training on consulting with teachers sharing their informations and experiences. | |||||
書誌情報 |
教育心理学研究 巻 45, 号 3, p. 295-302, 発行日 1997-09-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00215015 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00345837 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育心理学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 859503 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001893079/ | |||||
所属 | ||||||
値 | 南山大学文学部:お茶の水女子大学生活科学部 |