ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

幼児期における助数詞の獲得過程 : 生物カテゴリーの形成と助数詞付与ルールの獲得

http://hdl.handle.net/10083/31381
http://hdl.handle.net/10083/31381
d98128a8-e1d2-42ca-862f-0b6d35103d92
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究44(2)内田今井.pdf 教育心理学研究44(2)内田今井.pdf (992.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-16
タイトル
タイトル 幼児期における助数詞の獲得過程 : 生物カテゴリーの形成と助数詞付与ルールの獲得
タイトル
タイトル A STUDY ON THE ACQUISITION OF NUMERICAL CLASSIFIERS AMONG YOUNG CHILDREN : The development of human/animal categories and generation of the rule of classifiers applying
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 numerical classifier
キーワード
主題Scheme Other
主題 preschool children
キーワード
主題Scheme Other
主題 error detection paradigm
キーワード
主題Scheme Other
主題 semantic rule
キーワード
主題Scheme Other
主題 interplay between the linguistic input and cognitive categories
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 内田, 伸子

× 内田, 伸子

WEKO 105377

内田, 伸子

Search repository
今井, むつみ

× 今井, むつみ

WEKO 105378

今井, むつみ

Search repository
UCHIDA, Nobuko

× UCHIDA, Nobuko

WEKO 105379

en UCHIDA, Nobuko

Search repository
IMAI, Mutsumi

× IMAI, Mutsumi

WEKO 105380

en IMAI, Mutsumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research examined the acquisition of human/animal numerical classifier categories in preschool children. In Experiment 1, using an error detection paradigm, we examined the developmental change of the knowledge 150 children possessed about classifiers. Overall, even the youngest group of children (early 4-year-olds) were aware of the grammatical function of classifiers, but they did not know the semantic criteria for each classifier category until around their late 5 years of age. Experiment 2 examined 60 4- and 5-year-olds who had not shown the sensitivity for the semantic rule dividing the hiki (small animal) category and the tou (large animal) category. The results showed that the 5-year-olds only, could spontaneously generate the correct rule and apply it to new items only through hearing adults' use of classifiers. Based on such results, the interplay between the linguistic input, grammar and extra-linguistic cognitive categories in acquisition of classifiers was discussed.
書誌情報 教育心理学研究

巻 44, 号 2, p. 126-135, 発行日 1996-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
992833 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001893025/
所属
お茶の水女子大学
所属
慶應義塾大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:30.138117
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3