ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 21

孤立環境キルギスにおける生涯学習としての日本語学習動機づけ研究 ―学習動機と継続意志に注目して―

http://hdl.handle.net/10083/00063298
http://hdl.handle.net/10083/00063298
6bac4ff0-70e7-4f3f-9958-cdefd88c2707
名前 / ファイル ライセンス アクション
12 12 NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-21,p115-124.pdf (698.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-08
タイトル
タイトル 孤立環境キルギスにおける生涯学習としての日本語学習動機づけ研究 ―学習動機と継続意志に注目して―
タイトル
タイトル Study of the motivations of Japanese-language learning as lifelong learning in“ Isolated Circumstances”─ a case study in the Kyrgyz-Republic ─
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Isolated Circumstances
キーワード
主題Scheme Other
主題 lifelong learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivations for learning Japanese
キーワード
主題Scheme Other
主題 questionnaire survey
キーワード
主題Scheme Other
主題 covariance structure analysis
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 山口, 紀子

× 山口, 紀子

WEKO 113092

山口, 紀子

Search repository
YAMAGUCHI, Noriko

× YAMAGUCHI, Noriko

WEKO 113094

en YAMAGUCHI, Noriko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 113093
姓名 ヤマグチ, ノリコ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Kyrgyz Republic is regarded as “the Isolated Learning Japanese Circumstance” since it has few chance of human and economic interaction with Japan. In that situation, it is challenging to get the pragmatic opportunities to study or work using Japanese for most of Japanese learners. Also, it seems difficult to continue to learn and hesitate from having education of Japanese language in Kyrgyz. This survey investigated motives for learning Japanese and elements affected to sustainable motivation of life-long learners. The results of factor analysis suggested that (a) they have five types of motives for learning such as 〈desires for living in abroad〉〈interests in Japanese language and culture〉〈self-esteem and selfimprovement 〉〈development personal relationship and challenges to new domain〉and〈hobby and entertainment〉, (b) the lack of pragmatic opportunities and difficulties to study the language may affect to motivation low. On the other hand, the results of covariance structure analysis shows that (c) not only pragmatic motives such as〈desires for life abroad〉 but also non-pragmatic motives such as 〈development personal relationship and challenges to new domain〉affects to sustainable motivation high. It suggests how teachers can support learners’ sustainable motivation in“ Isolated Circumstances”.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 21, p. 115-124, 発行日 2019-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:07:18.514354
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3