ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

二重拘束的コミュニケーションが情報処理および情動に与える影響

http://hdl.handle.net/10083/31386
http://hdl.handle.net/10083/31386
a8fc1cdc-2699-44da-825f-f56555e20016
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究41(1)青木.pdf 教育心理学研究41(1)青木.pdf (854.2 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-19
タイトル
タイトル 二重拘束的コミュニケーションが情報処理および情動に与える影響
タイトル
タイトル INFLUENCES OF DOUBLE-BIND COMMUNICATION ON HUMAN INFORMATION PROCESSING SYSTEM AND EMOTION
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 double-bind
キーワード
主題Scheme Other
主題 incongruence
キーワード
主題Scheme Other
主題 communication
キーワード
主題Scheme Other
主題 recall
キーワード
主題Scheme Other
主題 trait anxiety
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 青木, みのり

× 青木, みのり

WEKO 105363

青木, みのり

Search repository
AOKI, Minori

× AOKI, Minori

WEKO 105364

en AOKI, Minori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to explore the influences of double-bind communication on human information processing system and emotion, and to examine how vocal information with incongruence of tone of voice and verbal content would be perceived and memorized. The experiment was carried out with 2×2 design of (tone of voice : positive vs negative), and (verbal content : positive vs negative). The subjects (80 female undergraduates) were derived into 4 groups of 20 persons each. Subjects while presented tape-recorded passages were asked to rate some scales about the passages, and to reproduce the passages as close to the original as possible. The results were as follows : 1) passages perceived as incongruent by subjects were recalled less than those perceived congruent ; 2) recall errors were induced by the tone of voice ; 3) subjects with high trait anxiety recalled less than those with low trait anxiety when perceiving incongruence, and 4) the passages with negative tone of voice and positive verbal content were perceived incongruent, while the opposite (positive tone of voice and negative verbal content) was no\
t.
書誌情報 教育心理学研究

巻 41, 号 1, p. 31-39, 発行日 1993-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
854216 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892873/
所属
お茶の水女子大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:37.328416
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3