WEKO3
アイテム
物語産出における人称表現の役割
http://hdl.handle.net/10083/31391
http://hdl.handle.net/10083/313910e2a7148-1aa2-41eb-a09a-c935acff42bc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
教育心理学研究38(4)小林.pdf (992.3 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 物語産出における人称表現の役割 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | THE FUNCTION OF PERSONAL EXPRESSIONS IN STORY PRODUCTION | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | personal expression | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | position of a teller | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | story production | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | story comprehension | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
小林, 夏子
× 小林, 夏子× KOBAYASHI, Natsuko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A personal expression indicates a position of the person who tells the story, that is whether he is involved in the story or not. The 1st person : he stands inside of the story and is a teller. The 3rd person : a teller stands outside. In order to make use of the personal expression as a clue to a deeper story comprehension, the purpose of this study is to investigate what kind of knowledge is related with the position of the teller. Subjects (76 university students) are asked to produce a sequel of the beginning of a story which implies that the protagonist suffers adversity. Ss are given two types of the beginnings whose protagonist is written in the 1st-or 3rd-person. The major results are as follows : 1) The number of phrases is larger in the 1st-person type, but the frequency of the movement is smaller. 2) The 1st-person type produces more on mental states, while the 3rd-person type produces more on action. 3) Moreover, the substance of productions differs in the way of solving the problem. | |||||
書誌情報 |
教育心理学研究 巻 38, 号 4, p. 379-388, 発行日 1990-12-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00215015 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00345837 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育心理学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 992315 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892741/ | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学 |